روسیه هشدار داد؛ فاجعه در راه است؟

کدخبر: ۵۴۳۴۰۴
اقتصادنیوز: رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها مدعی شد که اگر مذاکرات به شکلی مثبت تکمیل نشود، در آن صورت خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود.
روسیه هشدار داد؛ فاجعه در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها، امکان جمع‌بندی گفت‌وگوها برای ازسرگیری اجرای کامل برجام ظرف چند روز را «واقعی» توصیف اما تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات آماده نیست.

بیانیه جدید کاخ سفید درباره جنگ اوکراین

میخائیل اولیانوف این مطلب را در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد و افزود که نشانه‌های وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا تصمیم گرفته گفت‌وگوها را به تاخیر بیندازد.

وی تاکید کرد: «به نظر من، با توجه به اینکه به معنای واقعی کلمه چند قدم تا خط پایان باقی مانده است، این یک رفتار کاملاً غیرمسئولانه است که با بهانه‌های ساختگی، روند گفت‌وگوها را متوقف کنیم.»

 

وی عنوان کرد که اگر مذاکرات به شکلی مثبت تکمیل نشود، در آن صورت خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد که از طریق چند تلاش دیپلماتیک امکان واقعی برای جمع‌بندی مذاکرات وین ظرف چند روز وجود دارد. وی اظهارات ادعایی برخی مقام‌های آمریکایی مبنی براینکه مذاکرات برجام از تمرکز دولت این کشور خارج شده را «بسیار ناراحت کننده» خواند و گفت: «می‌خواهم امیدوار باشم که این حرف نهایی آمریکایی ها نیست»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید