جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اختصاص داد؛

یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین

کدخبر: ۵۴۳۴۱۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود، یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین اختصاص داد.
یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود، یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین اختصاص داد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار را می دهم که یک میلیارد دلار به صورت کمک امنیتی مستقیم به اوکراین اختصاص دهد.

انتظار می رود بایدن در طول سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا، مجموعا ۲ میلیارد دلار کمک امنیتی که شامل موشک های پاتریوت می شود، به اوکراین اختصاص دهد.

مقام‌های آمریکایی همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به واشنگتن از یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به کی‌یف خبر داده بودند که برای اولین بار سامانه موشکی پاتریوت و بمب‌های هدایت شونده دقیق را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود امروز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این بسته حدود ۱ میلیارد دلار تسلیحات موجود در انبارهای پنتاگون و ۸۰۰ میلیون دلار کمک مالی از طریق «ابتکار کمک امنیتی اوکراین» را شامل می‌شود.
این بسته کمکی نشان‌دهنده گسترش تسلیحات پیشرفته ارسالی به اوکراین به‌منظور تقویت سامانه‌های هوایی کی‌یف مقابل حملات گسترده موشکی روسیه است.

این اولین سفر رئیس جمهوری اوکراین به خارج از کشور از زمان شروع جنگ با روسیه، به حساب می‌آید که می‌تواند نشانگر تداوم حمایت‌های آمریکا از این کشور باشد.

با توجه به اینکه زلنسکی امروز به واشنگتن خواهد رسید، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که او با رهبران کنگره و قانونگذاران ارشد کمیته امنیت ملی دیدار خواهد کرد و از همین رو پلیس کنگره تدابیر امنیتی را افزایش خواهد داد.

زلنسکی و دیگر مقام‌های اوکراینی رهبران غربی را برای ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف از جمله پاتریوت تحت فشار قرار دادند تا تسلیحات جدید بتواند آنها را در تقابل با مسکو کمک کند.

پاتریوت پیشرفته‌ترین سامانه موشکی سطح به هوا خواهد بود که بمنظور دفع حملات هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید