واکنش وزیر دفاع روسیه به تحرکات نظامی ناتو

کدخبر: ۵۴۳۴۱۸
اقتصادنیوز: وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش اقدام به صف‌آرایی نیروهای نظامی در شمال غرب روسیه خواهد کرد.
واکنش وزیر دفاع روسیه به تحرکات نظامی ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع روسیه در نشستی با حضور مقامات این کشور از صف آرایی نظامی در شمال غربی این کشور در واکنش به تحرکات نظامی ناتو خبر داد.

واشنگتن سامانه های پیشرفته پاتریوت به اوکراین می دهد

خبرگزاری تاس گزارش داد، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش اقدام به صف‌آرایی نیروهای نظامی در شمال غرب روسیه خواهد کرد.

شویگو در نشستی با حضور مقامات این کشور از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور گفت، لازم است با توجه به پتانسیل نظامی رو به رشد ناتو، برای ایجاد گروهی از نیروها در شمال غرب روسیه اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: با توجه به تلاش ناتو برای تقویت پتانسیل نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین گسترش ائتلاف آتلانتیک شمالی از طریق فنلاند و سوئد، لازم است اقدامات متقابلی برای ایجاد گروهی از نیروها در شمال غرب روسیه اتخاذ شود.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در همین حال، نیروهای نظامی روسیه علیرغم تلاش غرب برای منزوی کردن این کشور، به گسترش جغرافیای همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی بین‌المللی ادامه می‌دهند.

فوری؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / نام دادستان کل کشور در لیست

وی در ادامه به تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه اشاره کرد و افزود: فشارهای غرب در حالی است که روسیه همچنان به گسترش همکاری‌های نظامی و تجاری خود در عرصه بین‌الملل ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در حال توسعه روابط با نیروهای مسلح ۱۰۹ کشور آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و آمریکای لاتین است، افزود: این وزارتخانه در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۵۰ رویداد بین المللی برگزار کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید