این روزنامه نگاران آزاد شدند /در انتظار آزادی شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی

کدخبر: ۵۴۳۴۸۱
با وجود آزادی‌های صورت گرفته «ترانه علیدوستی» ستاره سینمای ایران در روزهای اخیر بازداشت شد.
این روزنامه نگاران آزاد شدند /در انتظار آزادی شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

با وجود آزادی‌های صورت گرفته ، هنوز تعداد قابل توجهی از شهروندانی که در خیابان دستگیر شدند، فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه‌نگاران همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

در این هفته مجید توکلی فعال سیاسی آزاد شد. او اواخر شهریورماه و در آغاز اعتراضات پس از جان باختن مهسا امینی بازداشت شده بود و هفته جاری پس از حدود سه ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد. مقدار وثیقه توکلی در رسانه‌ها اعلام نشده است.

یلدا معیری، عکاس خبری، هم پس از ۹۲ روز «بازداشت» به قید وثیقه آزاد شد. او از ۳۰ شهریورماه بازداشت و پس از مدتی به زندان قرچک منتقل شده بود. از میزان وثیقه معیری هم خبری در دست نیست.

همچنین مرضیه امیری، روزنامه‌نگار حوزه اقتصادی و کارگری، پس از ۴۷ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد. او در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد.

حسن اسدی زیدآبادی نیز پس از ۳۵ روز بازداشت روز سه‌شنبه ۲۹ آذر با قرار وثیقه آزاد شد. او از فعالان سیاسی و اجتماعی است. زهرا توحیدی و هدی توحیدی دو فعال سیاسی دیگری بودند که حدوداً بعد از سه ماه بازداشت آزاد شدند. آنها هم مانند سایرین با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و تامین آن از بازداشت بیرون آمدند. این دو فعال سیاسی که عضو حزب اتحاد ملت هستند به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیع علیه نظام بازداشت شده بودند. با این حال، علیرضا خوشبخت همسر زهرا توحیدی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

حمیدرضا امیری یکی دیگر از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی که از روزهای نخست اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی بازداشت شده بود نیز به قید وثیقه آزاد شد. ملیکا قراگوزلو، دانشجوی دانشگاه علامه که در بازداشت بود، هم موقتاً آزاد شد. یکی از وکلای او، محمدعلی کامفیروزی است چند روز پیش از آزادی موکلش بازداشت شد!

امیر مقاره خواننده گروه «ماکان بند» هم که این هفته از سوی دادسرای اوین برای «پاره‌ای از توضیحات» احضار شده بود، پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شد.

اما با وجود آزادی‌های صورت گرفته «ترانه علیدوستی» ستاره سینمای ایران در روزهای اخیر بازداشت شد. در همین حال، هنوز تعداد قابل توجهی از شهروندانی که در خیابان دستگیر شدند، فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه‌نگاران همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید