مخالفت رسانه اصولگرا با ترک میز مذاکره بر سر برجام /نباید درهای کشور را از داخل قفل بزنید!

کدخبر: ۵۴۴۱۰۱
اگر اظهارات ضد‌مذاکره و گاه و بی‌گاه برخی شخصیت‌ها با هدف پر کردن دست دیپلمات‌ها مطرح شود شاید بشود آن را قابل‌تامل و تحمل دانست اما ...
مخالفت رسانه اصولگرا با ترک میز مذاکره بر سر برجام /نباید درهای کشور را از داخل قفل بزنید!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه فرهیختگان نوشت:

اگرچه باید توقع داشت وزارت خارجه در مقابل اظهارات ضد‌ایرانی و علنی مقامات غربی واکنش محکمی نشان داده و حداقل با رویکرد لبخند به استقبال مذاکره نرود اما در سوی مقابل باید توجه داشت که راه مواجهه با غرب بستن میز مذاکره و خود‌تحریمی نیست و نباید توقع داشت ایران سیاست ارتباط با دنیا را کنار گذاشته و درهای کشور را از داخل قفل بزند.

در همین راستا اگر اظهارات ضد‌مذاکره و گاه و بی‌گاه برخی شخصیت‌ها با هدف پر کردن دست دیپلمات‌ها مطرح شود شاید بشود آن را قابل‌تامل و تحمل دانست. اما اگر این اظهارات ریشه در مشی این افراد در حوزه سیاست خارجه داشته باشد باید از آنها پرسید آیا پس از بستن درهای مذاکره ایده جایگزین دیگری از جانب آنها برای سیاست خارجه وجود دارد؟

اگر ایده ایجابی نیز وجود دارد بهتر است به جای توصیه صرف به بستن پرونده مذاکره آن را نیز بر روی میز قرار دهند. اینگونه ابزار قدرت بهتری نیز در اختیار تیم سیاست خارجی قرار می‌گیرد. در غیر این صورت این‌گونه اظهارات صرفا سلبی باعث می‌شود تا دولت که در ایده‌پردازی ایجابی تا حد زیادی دچار مشکل است در مسیر حرکت خود با بن‌بست مواجه شده و انرژی خود را به جای پیشبرد سیاست‌های موجود صرف پاسخگویی به منتقدان غالبا بی ایده سیاست خارجی و ارتباطات و فرهنگ و... کرده و حتی ناچار به پذیرش سیاست‌های صیانت‌گونه‌ای شود که از دل آن چیزی جز انفعال و بن‌بست بیرون نمی‌آید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید