انتقال مشکوک تجهیزات نظامی آمریکا به خاورمیانه

کدخبر: ۵۴۴۵۳۰
بک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار عراق از انتقال مشکوک تجهیزات نظامی آمریکا از پایگاه الحریر اربیل به پایگاه الولید در مرز با سوریه خبر داد.
انتقال مشکوک تجهیزات نظامی آمریکا به خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق،  یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، روز دوشنبه (۲۶ دسامبر) فاش کرد که تجهیزات نظامی ارتش آمریکا از پایگاه الحریر در اربیل به پایگاه الولید در مرز با سوریه رسیده است.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: «تجهیزات نظامی زیادی از پایگاه الحریر در استان اربیل عراق به پایگاه الولید در نزدیکی گذرگاه مرزی با سوریه در غرب استان الانبار انتقال یافته است. این انتقال در راستای اقدامات پیشگیرانه نیروهای آمریکایی در قبال حملات احتمالی علیه آنها صورت می‌گیرد.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

ارتش آمریکا استفاده از این پایگاه را از سال ۲۰۱۵ برای آنچه جنگ علیه داعش خواند، آغاز کرد. این پایگاه به موشک‌های دفاعی، هواپیماهای جنگی و رادارهای پیشرفته مجهز است.

این منبع آگاه افزود: نیروهای آمریکایی به دلایلی نامعلوم، کاروانی از تجهیزات و ماشین‌های جنگی را تحت پوشش هواپیماهای جنگی خود برای تقویت حضورشان در نزدیکی بندر الولید در منطقه الرطبه در غرب الانبار انتقال دادند.

به گفته وی، هواپیماهای آمریکایی، پرواز بر فراز مناطق نوار مرزی با سوریه را تشدید کرده‌اند و پایگاه عین الاسد به دلایل احتیاطی، تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید