کرزای: مسئولیت کامل رشوه‌دهی در افغانستان را بر عهده می‌گیرم

کدخبر: ۵۴۴۶۷۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پیشین افغانستان گفت: من مسئولیت کامل فساد و رشوه در ارائه خدمات (به مردم) را بر عهده می‌گیرم. اما روشن است قراردادهای بزرگ، فسادهای بزرگ با ارقام میلیون‌ها دلار یا صدها میلیون دلار، مربوط به دولت و عوامل آمریکا بود.
کرزای: مسئولیت کامل رشوه‌دهی در افغانستان را بر عهده می‌گیرم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اعلام کرد مسئولیت کامل وجود فساد و رشوه‌دهی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش را بر عهده می‌گیرد، اما در عین حال تأکید کرد، عامل اصلی فساد در سازمان اداری افغانستان، دولت و عوامل آمریکایی بودند.

احتمال عقب‌نشینی طالبان از تصمیم‌های جنجالی علیه زنان

وی دراین‌باره گفت: من مسئولیت کامل فساد و رشوه در ارائه خدمات (به مردم) را بر عهده می‌گیرم. اما روشن است قراردادهای بزرگ، فسادهای بزرگ با ارقام میلیون‌ها دلار یا صدها میلیون دلار، مربوط به دولت و عوامل آمریکا بود.

به نوشته واشنگتن‌پست حامد کرزی هم‌اکنون در شهر کابل، پایتخت افغانستان زندگی می‌کند، در شرایطی که طالبان او را از نزدیک تحت نظر دارد و به او اجازه نمی‌دهد کابل را ترک کند. کرزی اما تأکید می‌کند که تصمیم درستی گرفته که هنگام قدرت‌گیری طالبان در آگوست ۲۰۲۱، همچنان در کابل ماند و افغانستان را ترک نکرد.

وی دراین‌باره افزود: من (پس از قدرت‌گیری طالبان) از امنیت جانی خودم مطمئن نبودم. اما هرگز کشور را ترک نکردم و ترک نخواهم کرد. اینجا کشور من است.

بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، طالبان، کرزی را دشمن خود می‌داند زیرا «کرزی اولین شخصی بود که در روند اشغال افغانستان، با آمریکایی‌ها همکاری کرد».

واکنش اسرائیل به اعلام مرگ «برجام» از سوی بایدن / لغزش زبانی بود

حامد کرزی از دسامبر ۲۰۰۴ تا سپتامبر ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور افغانستان بود. او نخستین رئیس‌جمهور افغانستان پس از سرنگونی دولت طالبان در سال ۲۰۱۱ توسط ارتش آمریکا و ناتو بود. آمریکا و ناتو پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در خاک آمریکا، به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان و منطقه لشکرکشی و دولت طالبان مستقر در افغانستان را سرنگون کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید