جنگ دوم در اروپا /درگیری بین این دو کشور بالا گرفت

کدخبر: ۵۴۴۷۷۵
در شب 26 دسامبر، تنش در مرز صربستان و کوزوو در پی تیراندازی نیروهای ویژه پلیس کوزوو به سوی افسران پلیس صربستان و حمله به صلح‌بانان با نارنجک شوکر بالا گرفت
جنگ دوم در اروپا /درگیری بین این دو کشور بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دولت صربستان از آماده‌باش کامل نیروی‌های مسلح این کشور در پی بالا گرفتن تنش‌ها در مناطق شمالی کوزوو خبر داد. 

به گزارش یورونیوز، قرار گرفتن ارتش صربستان در حالت آماده‌باش که پیش‌تر نیز چند بار در مواردی مشابه روی داده، نشان دهنده بالاگرفتن تنش‌ها میان صرب‌‌تباران ساکن شمال کوزوو و مقامات محلی است. این تنش‌ها اخیرا با تیراندازی، انفجار و ایجاد موانع در جاده‌ها همراه بوده است. 

 

main-qimg-4cf92faf9cba69b9b2d491948d2da7f9-lq

همچنین منابع نزدیک به صلح‌بانان تحت حمایت ناتو در کوزوو می‌گویند که 1500 پرسنل نظامی کوزوو در حال آماده‌سازی برای انجام عملیاتی برای از بین بردن و برداشتن مراکز ایست‌بازسی هستند که در شمال منطقه ایجاد شده است.

این در حالی است که «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان، پس از تسلیح آلبانیایی‌ها و بالا بردن سطح آمادگی رزمی آنها، متعهد شد که «تمام اقدامات را برای محافظت از مردم ما و حفاظت از صربستان انجام دهد».

به نوشته روسیا الیوم، در شب 26 دسامبر، تنش در مرز صربستان و کوزوو در پی تیراندازی نیروهای ویژه پلیس کوزوو به سوی افسران پلیس صربستان و حمله به صلح‌بانان با نارنجک شوکر بالا گرفت و همزمان سفرای بریتانیا، آلمان، ایتالیا، آمریکا و فرانسه از الکساندر ووچیچ خواستار برچیدن مراکز ایست‌بازرسی شدند.

کوزوو که اغلب ساکنان آن آلبانیایی‌تبار هستند در سال ۲۰۰۸ میلادی استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، اما بلگراد همچنان این منطقه را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و اکثریت صرب‌های ساکن در شمال کوزوو را به نافرمانی از پریشتینا تشویق می‌کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید