جولان کرونا در چین/ سرزمین اژدهای سرخ بحرانی شد

کدخبر: ۵۴۴۹۶۶
بیمارستان‌ها و مراکز تدفین چین روز چهارشنبه تحت فشار شدیدی قرار گرفتند، چرا که موج فزاینده کووید-19 این کشور را در نوردیده و این در حالی است در مورد داده‌های رسمی تردیدهای زیادی وجود دارد.
جولان کرونا در چین/ سرزمین اژدهای سرخ  بحرانی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، در یک تغییر ناگهانی سیاست‌ها، چین در این ماه اقدام به برچیدن سخت‌ترین رژیم قرنطینه و آزمایش‌های گسترده کووید در جهان کرد تا اقتصاد آسیب دیده خود را در مسیر بازگشایی کامل در سال آینده میلادی قرار داد.

به گفته برخی از کارشناسان بین‌المللی سلامت، لغو محدودیت‌ها، که پس از اعتراض‌های گسترده علیه آن‌ها صورت گرفت، به این معنی است که کووید به طور گسترده‌ و کنترل نشده در حال گسترش است و احتمالاً روزانه میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند.

سرعتی که چین، آخرین کشور بزرگ جهان در حال حرکت به سمت درمان ویروس بومی است، قوانین کووید را کنار گذاشته است، سیستم بهداشتی شکننده آن را تحت تأثیر قرار داده است. دولت چین سه مورد مرگ و میر جدید مرتبط با کووید را برای روز سه‌شنبه گزارش کرد که نسبت به روز دوشنبه یک مورد افزایش داشته است -اعدادی که با آنچه مراکز تدفین گزارش می‌کنند و هم‌چنین با تجربه کشورهای با ‌جمعیت بسیار کم‌تر پس از بازگشایی،  مطابقت ندارد.

کارکنان یک بیمارستان بزرگ در شهر چنگدو در جنوب غربی، به رویترز گفتند که آنها «به شدت مشغول» مراقبت از بیماران کووید هستند. یکی از راننده‌های آمبولانس در بیرون بیمارستان که نخواست نامش فاش شود، گفت: «30 سال است که این کار را انجام می‌دهم و این شلوغ‌ترین روزهای کاری است که تا به حال داشته‌ام». یکی از کارکنان داروخانه بخش اورژانس هم گفت: «تقریباً همه بیماران مبتلا به کووید هستند». او گفت که این بیمارستان هیچ انبار داروی مخصوص کووید ندارد و فقط می تواند برای علائمی مانند سرفه دارو ارائه کند.

خودروهای پارک‌شده انبوهی در اطراف مرکز تدفین نگدو مشاهده شده است. دسته‌های تشییع جنازه فاوان بود و دود دائما از کوره مرده‌سوزی بلند می‌شد. یکی از کارگران این مرکز گفت: «الان باید حدود 200 بار در روز این کار را انجام دهیم. ما آنقدر سرمان شلوغ است که حتی برای غذاخوردن هم وقت نداریم. این ماجرا از زمان افتتاح این مرکز سابقه نداشته است. قبل از آن حدود 30-50 مورد در روز داشتیم». یکی دیگر از کارگران گفت: «اخیراً تعداد زیادی مرگ و میر ناشی از کووید وجود داشته است. محل‌های سوزاندن مرده همه به طور کامل رزرو شده‌اند. نمی‌توانید تا سال جدید، شاید در 3 ژانویه، یک نوبت را دریافت کنید».

با این حال مقامات پکن این هفته اعلام کردند که در گامی بزرگ به سوی سفرهای آزادتر، چین از هشتم ژانویه الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف خواهد کرد و باعث شد بسیاری از چینی‌ها که برای مدت طولانی از جهان جدا شده بودند، سفرهای جدید را بررسی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید