دعوت رسمی اردوغان از السودانی برای سفر به ترکیه

کدخبر: ۵۴۵۳۳۴
اقتصادنیوز: سفیر ترکیه از جانب اردوغان از السودانی برای سفر به این کشور دعوت کرد و نخست‌وزیر عراق نیز گفت که در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به ترکیه خواهد رفت.
دعوت رسمی اردوغان از السودانی برای سفر به ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد شب گذشته (پنج‌شنبه) با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در دفترش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

لغو ممنوعیت ورود «نیکلاس مادورو» به برزیل

وبگاه العربی الجدید گزارش داد، در این دیدار سفیر ترکیه از جانب اردوغان از السودانی برای سفر به این کشور دعوت کرد و نخست‌وزیر عراق نیز گفت که در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به ترکیه خواهد رفت.

طبق بیانیه دفتر السودانی، اردوغان در این پیام همچنین خواستار از سرگیری نشست‌های شورای همکاری راهبردی عراق و ترکیه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این دیدار در مورد روابط دوجانبه اقتصادی و راه های توسعه آن و همچنین تحقیق در مورد پروژه "کانال خشک"، تشکیل کمیته مشترک برای هماهنگی مراحل پروژه و همچنین رویه‌ها و تسهیل اعطای ویزا به سرمایه‌گذاران و تکنسین‌های ترکیه ای شاغل در عراق بحث و تبادل نظر شد».

ادعای جدید رژیم صهیونیستی علیه جمهوری آذربایجان

در این راستا یک مقام وزارت خارجه عراق به العربی الجدید گفت که به احتمال زیاد السودانی پس از آماده شدن پرونده‌هایی که می خواهد با مقامات ترکیه در میان بگذارد، در ماه آینده به ترکیه سفر کند.

از جمله این پرونده‌ها، مسأله حملات ترکیه حضور نظامی این کشور در خاک عراق، بحث حق‌آبه عراق از دجله و فرات و تبادلات تجاری و ایجاد گذرگاههای مرزی جدید بین دو کشور خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید