سوریه؛ محور رایزنی لاوروف و چاووش اووغلو

کدخبر: ۵۴۵۵۳۱
وزرای خارجه ترکیه و روسیه‌ در تماس تلفنی درباره بحران سوریه گفتگو کردند.
سوریه؛ محور رایزنی لاوروف و چاووش اووغلو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از وِستینک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای ترکیه ای خود در ارتباط با سوریه خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که طرفین در خصوص موضوع سوریه در چارچوب حل و فصل بحران سوریه به رایزنی پرداختند.

اظهارات مهم خلوصی آکار درباره روابط سوریه و ترکیه

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با «مولود چاووش‌ اوغلو» همتای ترکیه ای خود درباره وضعیت سوریه گفتگو کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: وزرای خارجه ۲ کشور، تبریک سال نو را به یکدیگر عرض کرده و در مورد برنامه‌ های همکاری بین وزارتخانه‌ های خارجه برای سال ۲۰۲۳ از جمله هماهنگی بیشتر اقدامات برای پیشبرد حل و فصل بحران در سوریه گفتگو کردند.

این در حالی است که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیروز جمعه اعلام کرد: انجام دیدار میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد همتای سوری او اگر شرایط مناسب باشد، امکان پذیر است.

وی افزود: روند مثبت تحولات در این مرحله شامل گفتگو وزیران و رؤسای اطلاعات ترکیه و سوریه، امکان دیدار میان رهبران دو کشور را ممکن می‌ سازد. با تلاش‌ هایی که در روزهای آینده انجام خواهد شد، می‌ توان کمک‌ های جدی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه و منطقه کرد.

وزیر دفاع ترکیه بر ضرورت حل بحران سوریه با مشارکت همه طرف‌ ها طبق قطعنامه ۲۲۵۴ هم تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید