ماجرای عصبانیت مقام های انگلیسی از مکرون

افشاگری انگلیسی ها علیه مکرون/ جنجال امانوئل در مراسم ختم ملکه انگلیس

کدخبر: ۵۴۵۷۲۵
منابع دولت انگلیس افشا کردند، ماکرون با سردرد مصلحتی از همراهی گروهی از سیاستمداران مدعو در مراسم تدفین ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام بازماند تا بتواند با یک خودروی لیموزین دیپلماتیک به مراسم برود.
افشاگری انگلیسی ها علیه مکرون/ جنجال امانوئل در مراسم ختم ملکه انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع در کاخ وایتهال همچنین مدعی شدند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه قدم زدن طولانی مدت با همسرش را برنامه ریزی کرده بود تا مقام‌های انگلیسی مجبور شوند برای اینکه او بتواند به مراسم ختم ملکه برسد، یک لیموزین دیپلماتیک را برایش فراهم کنند.

بنابر گزارش دیلی میل، این منابع همچنین به میل روز یکشنبه اعلام کردند، تصور می‌شد که ماکرون تلاش می‌کرد تا عذر مشابهی مانند جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دست آورد، که هم در مراسم و هم در تشییع جنازه با ماشین زرهی رسمی‌ خودش موسوم به «The Beast» شرکت کند.

این اقدام ماکرون باعث عصبانیت مقام‌های انگلیسی مسئول تدارکات تشییع جنازه شد و آنها به دولت فرانسه هشدار دادند که ماکرون نمی‌تواند برای مراسم تدفین چنین رفتاری از خود نشان دهد.

اما کاخ الیزه با رد ادعای دولت انگلیس تاکید کرد که به ماکرون گفته شده بود می‌تواند از خودرو استفاده کند.

منبع آگاه در کاخ الیزه همچنین اعلام کرد: ماکرون به همراه همسرش پس از ورود به لندن از قدم زدن لذت بردند. آنها در کنار رودخانه قدم زدند. خاطرنشان می‌کنم که یکسری از مقام‌ها سوار بر خودرو بودند. به همین دلیل ماکرون نیز با خودرو به مراسم کاخ باکینگهام رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید