نمایندگانی که از بهارستان راهی پاستور و بهشت شدند

پرونده استعفای نادران روی میز هیات رئیسه /یارگیری ناکام دولت از مجلس؟

کدخبر: ۵۴۵۷۳۵
اقتصادنیوز: استعفای ناگهانی الیاس نادران از نمایندگی مجلس، خبر مهم امروز پارلمان بود که دلیل آن هنوز مشخص نشده است. این دومین استعفا طی چند هفته اخیر در مجلس است.
پرونده استعفای نادران روی میز هیات رئیسه /یارگیری ناکام دولت از مجلس؟

به گزارش اقتصادنیوز ، « استعفایم را تقدیم هیات رییسه کرده‌ام؛ تقاضا دارم که آن را قرائت کنید. طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه باید تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد.» این تذکر الیاس نادران به محمد باقر قالیباف است که صبح امروز از تریبون صحن علنی مجلس بیان شد.

هر چند زمان نوشتن این گزارش، علت استعفای این نماینده مجلس مشخص نشده است اما، نادران تنها نماینده مستعفی در مجلس یازدهم نیست.

پیش از این نیز، نمایندگانی بودند که در میانه راه، عزم پاستور کردند و ردای نمایندگی را از تن به در کردند. برخی از نمایندگان هم مانند ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه خواستار رفتن به دولت بودند اما در میانه راه منتفی شد تا او حضورش در بهارستان ادامه یابد.

نادران

کدام نمایندگان از مجلس استعفا دادند؟

با نگاهی به فهرست اسامی پارلمان نشین ها می تواند دریافت تاکنون 6 نماینده، از مجلس یازدهم استعفا دادند. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سید احسان خاندوزی و سید جواد ساداتی نژاد در حالی که ردای نمایندگانی به تن داشتند، برای حضور در دولت رئیسی از خانه ملت استعفا دادند. علیرضا زاکانی هم که نماینده قم در مجلس یازدهم بود، حضور در شهرداری را به نمایندگی مجلس ترجیح داد. 

همچنین، درپی استعفای ابراهیم عزیزی، برخی گمانه زنی ها از انتصاب او به عنوان معاون پارلمانی دولت حکایت داشت اما،  جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس، درباره اینکه ابراهیم عزیزی به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور تعیین شده است، گفت:« حضور ابراهیم عزیزی در دولت کنسل و منتفی شد. بنده درباره علت منتفی شدن این قضیه اطلاعی ندارم و تنها می‌دانم که تصمیم گرفته و کنسل شد. البته نرفتن ابراهیم عزیزی هم به نفع دولت و مجلس بوده هم به نفع ابراهیم عزیزی.»

در جدول زیر اسامی نمایندگانی مستعفی آمده است؛

جدول نماینده

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید