رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس:

این شیوه و روش فیلترینگ قطعا جوابگو نخواهد بود

کدخبر: ۵۴۶۰۵۶
اقتصادنیوز: رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره وضعیت ادامه فیلترینگ گفت: احساس می‌کنم این شیوه و روش فیلترینگ قطعا جوابگو نخواهد بود. با توجه به اینکه الان هم تا حدود زیادی فضا آرام شده است، عزیزان اگر به وعده خود عمل کنند بهتر است.
 این شیوه و روش فیلترینگ قطعا جوابگو نخواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درباره وضعیت ادامه فیلترینگ می‌گوید که آنطور که دوستان در جلسه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌اند که تا آرام شدن فضا اینستاگرام و واتساپ را فیلتر کنند و پس از برقراری آرامش بررسی کنند تا امکان بازگشت فراهم شود، همچنین آقای رئیس جمهور هم یکی دو هفته قبل درباره این موضوع گفتند که بر سر وعده‌ای که در این مورد در زمان انتخابات دادیم، هستیم، احساس می‌کنم که این شیوه و روش فیلترینگ قطعا جوابگو نخواهد بود. باتوجه به اینکه الان هم تا حدود زیادی فضا آرام شده است، عزیزان اگر به وعده خود عمل کنند بهتر است.

ارتش اوکراین مسوولیت حمله به مقر نظامیان روسیه را برعهده گرفت

در حالی که حدود چهار ماه است که مردم کشور با فیلترینگ دست و پنجه نرم می‌کنند و برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی پشت فیلترشکن‌ها معطل می‌مانند، حال گرفتن تیک آبی صفحه رسمی ابراهیم رئیسی در اینستاگرام واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

جلال رشیدی کوچی در مورد این تناقضی که میان حرف و عمل رئیس جمهور به چشم آمده است، گفت: «آنچه دولت منتشر کرد این بود که باتوجه به اینکه صفحات متعددی به نام رئیس جمهور ایران در اینستاگرام ثبت شده است، برای اینکه صفحه رسمی از باقی صفحات متمایز و مشخص شود، این اقدام را انجام دادند.»

وی ادامه داد: «با این حال به نظر من آنطور که دوستان در جلسه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌اند که تا آرام شدن فضا اینستاگرام و واتساپ را فیلتر کنند و پس از برقراری آرامش بررسی کنند تا امکان بازگشت فراهم شود، همچنین آقای رئیس جمهور هم یکی دو هفته قبل درباره این موضوع گفتند که بر سر وعده‌ای که در این مورد در زمان انتخابات دادیم، هستیم، احساس می‌کنم که این شیوه و روش فیلترینگ قطعا جوابگو نخواهد بود.»

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: «باتوجه به اینکه الان هم تا حدود زیادی فضا آرام شده است، عزیزان اگر به وعده خود عمل کنند بهتر است. اگر هم قرار است از پلتفرم‌های داخلی حمایتی شود، باورم بر این است که این حمایت باید به نحوی باشد که رقابت‌پذیری را افزایش دهد و مخاطب و مردم با اختیار و خیال راحت و با یک کوچ تدریجی و آرام که مبتنی بر تقویت پلتفرم‌ها و ایجاد رضایتمندی باشد، به این پلتفرم‌های داخلی سوق داده شوند.»

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: «در عین حال باید بر شبکه‌های خارجی هم نظارت ‌شود و اگر کسی در این شبکه‌ها مرتکب جرمی شد رسیدگی قاطع شود. در کنارش هم باید اجازه دهیم که مردم انتخاب کنند و با خیال راحت و باتوجه به امکانات از شبکه‌های داخلی استفاده کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید