امام جمعه زنجان:

اگر کسی حجاب را قبول ندارد هم باید قانون حجاب را رعایت کند

کدخبر: ۵۴۶۸۴۳
اقتصادنیوز: امام‌جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: حجاب قانون و جزو ضروریات دین است. ممکن است کسی این مسئله را قبول نکند اما وقتی در کشور اسلامی زندگی‌ می‌کند، قانون شهروندی مجاب می‌کند در این رابطه به درستی عمل کند.
اگر کسی حجاب را قبول ندارد هم باید قانون حجاب را رعایت کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۶ دی‌ماه) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به روز تکریم و بزرگداشت همسران و مادران شهدا، اظهار کرد: در تقویم ملی کشور ما همه ساله سالروز وفات ام‌البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است. ایثار، فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع‌مقدس و شهیدان راه حق بر هیچ کسی پوشیده نیست.

حمله عضو سازمان عفو بین‌الملل به اظهارات رونالدو درباره عربستان

وی با بیان اینکه روز ۱۶ دی روز شهدای دانشجو نام گرفته است، تصریح کرد: ۱۶ دی‌ماه، سالروز شکل‌گیری حماسه خونین هویزه به دست دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید، سیدحسین علم الهدی است. هویزه، یادآور شهدای دانشجوست که تا آخرین نفر و تا آخرین فشنگ مبارزه کردند و در محاصره ده‌ها تانک و هواپیمای عراقی، با لب تشنه و مظلومانه به دیدار یار شتافتند.

خاتمی با اشاره به تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دی ۱۳۱۴ توسط رضا شاه، ادامه داد: به موجب این قانون، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند؛ این سیاست‌ها واکنش‌هایی از جمله قیام مسجد گوهرشاد را در پی داشت. پس از سال‌ها مبارزه، با درخواست علما، این قانون در سال ۱۳۲۳ در دوره حکومت محمدرضا پهلوی لغو شد.

وی افزود: حجاب قانون و جزو ضروریات دین است. ممکن است کسی این مسئله را قبول نکند اما وقتی در کشور اسلامی زندگی‌ می‌کند، قانون شهروندی مجاب می‌کند در این رابطه به درستی عمل کند.

امام‌جمعه زنجان در پایان گفت: جمهوری اسلامی، با نشان دادن اقتدار نظامی خود پیام دارد، آمریکا، اسرائیل و بیگانگان در منطقه نمی‌توانند امنیت را تامین کنند، ما خودمان مسئول خود و امنیت خود هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید