احتمال خروج نیروهای ویژه نظامی فرانسه از بورکینافاسو

کدخبر: ۵۴۷۰۹۴
اقتصادنیوز: یک رسانه فرانسوی مدعی شد، این کشور ممکن است به زودی طرح خروج نظامیان خود از بورکینافاسو را به اجرا برساند.
احتمال خروج نیروهای ویژه نظامی فرانسه از بورکینافاسو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،گزارش های رسانه ای از احتمال خروج نیروهای نظامی فرانسه از کشور بورکینافاسو حکایت دارد.

بیانیه تند یک مرجع تقلید در محکومیت نشریه «شارلی ابدو»

رویترز گزارش داد، روزنامه فرانسوی لوموند روز شنبه به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که فرانسه ممکن است به دلیل توقف همکاری های نظامی، نیروهای ویژه نظامی خود را که در پایگاهی در اواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو قرار دارند، را از این کشور خارج کند.

در گزارش لوموند آمده است که فرانسه بررسی موضوع همکاری نظامی آینده با بورکینافاسو را در دستور کار قرار داده است و پایگاه اواگادوگو که از سال ۲۰۱۱ ارتش فرانسه در آنجا مستقر شده است، بخشی از مذاکرات آتی با این کشور آفریقایی است.

بنا به نوشته روزنامه لوموند، اگر چه این روزها تعداد حملات گروه های افراطی در بورکینافاسو رو به تزاید است، اما به نظر می رسد همکاری دو کشور در خصوص توافق دفاعی به بن بست رسیده است.

با این حال دفتر «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه، اطلاعات منتشر شده در رسانه های این کشور مبنی بر تصمیم پاریس برای خروج نیروهای نظامی خود از این کشور آفریقایی در فوریه ۲۰۲۳ را تایید نکرد و اعلام کرد که طرف فرانسوی هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید