انتقاد سعید جلیلی از منادیان شعار «زن، زندگی و آزادی»

کدخبر: ۵۴۷۴۴۲
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به کنوانسیون حقوق زنان اشاره کرد و افزود: کنوانسیون حقوق زن مبتنی بر واقعیت باید به تصویر کشیده شود و عاقلانه و عالمانه و با دیدی باز و متفکرانه بیان شده و مورد توجه قرار گیرد.
انتقاد سعید جلیلی از منادیان شعار «زن، زندگی و آزادی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، سعید جلیلی در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در کارگاه های آموزشی و سلسله نشست های تخصصی «نقش زن در سعادت جامعه» که در سالن ۳ سینما فلسطین برگزار شد؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به زنان و دختران این سرزمین، نگاه انسانی داشته و هویت زنان اسلامی را به آنان داده است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران ۴۳ ساله انقلاب ایران و شکل گیری انقلاب، طرف مقابل و آنهایی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی عناد و کینه داشتند موافق انقلاب نبوده و حتی خوشامدگویی هم به نظام اسلامی انقلابی نگفتند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: او که شعار "زن، زندگی و آزادی" را سر می دهد در قرون ۳ و ۴ و ۵ نگاهش به زن دور از انسانیت و آزادگی و آزاد زیستن و هویت بخشی به این جنسیت بود.

وی با طرح این سوال که زن در نگاه، تمدن، فکر و اندیشه و کلیت تمدن غربی چه جایگاهی داشت؟ اظهار کرد: در چندین قرن گذشته زنان نمی توانستند وارد صحنه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هر حوزه ای بشوند و از جایگاه و منزلتی برخوردار نبودند.

جلیلی اضافه کرد: زنان برای حضور در عرصه های اجتماعی باید خصلت های مردانه را کسب کرده و ازهویت زنانه خود دست برمی داشتند. این امر به ضرر زنان بود چرا که هویت واقعی خود را از دست می دادند.

وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم به دلیل میلیون ها تلفاتی که اتفاق افتاد اقتصاد رو به زوال رفته و به نیروی کار برای رشد و توسعه نیاز داشت. بر همین اساس از نیروی کار زن برای توسعه اقتصادی بهره گرفته و آنها مشغول کار شدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: زن به کالایی مدرن تبدیل شده و برای فروش کالا و تامین نیروی انسانی خود از زنان استفاده می کردند که این رخداد یک فاجعه دردناک به شمار می رود.

وی تصریح کرد: کتاب "امپراطوری توهم" به موقعیت زنان در جامعه امروز آمریکا پرداخته و در این زمینه توضیح می دهد. این کتاب به وضعیت زنان در دنیای کنونی امریکا پرداخته است.

جلیلی تاکید کرد: نگاه متعالی به زن وجود دارد و نگاه کالایی و جنسی به این مقوله وجود ندارد که از این نمونه می توان به همسر فرعون اشاره کرد که به عنوان یک زن مومنه و با ایمان در کنار مردی کافر زیست می کرد.

وی به فعالیت های سینما در خصوص هویت بخشی به زنان اشاره کرد و گفت: سینمای امروز در زمینه هویت بخشی و شخصیت دادن به زنان از نقطه مطلوب و مورد توجه فاصله داشته و بر همین مبنا ضرورت به کار بیشتر و با جدیت وجود دارد.

حمله جلیلی به منادیان شعار « زن، زندگی و آزادی» در «سینما فلسطین»

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به کنوانسیون حقوق زنان اشاره کرد و افزود: کنوانسیون حقوق زن مبتنی بر واقعیت باید به تصویر کشیده شود و عاقلانه و عالمانه و با دیدی باز و متفکرانه بیان شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یک سیاست خارجی فعال باید در حقوق و کرامت زنان و همچنین تعالی و جایگاه برجسته زنان نقش داشته و به عنوان مدعی بود و هرگز مورد اتهام و متهم قرار نگیرند.

جلیلی تاکید کرد: حضور زنان به عنوان یک دیپلماسی سیاسی دولت و ملت امروزه با پیشرفت فناوری و توسعه اطلاعات و ارتباطات مورد توجه و دقت نظر قرار دارد و به زنان نگاه کارمندی وجود نداشته بلکه دیدی فعال و موثری باشد و آنها به عنوان سفیران اثرپذیری مورد توجه قرار گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید