رونویسی آلمان از الگوی خودزنی «دونالد ترامپ»

کدخبر: ۵۴۷۶۰۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان با الگوبرداری از سیاست شکست‌خورده ترامپ در قبال ایران، قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را به لحاظ سیاسی مهم دانست.
رونویسی آلمان از الگوی خودزنی «دونالد ترامپ»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه آلمان با الگوبرداری از سیاست شکست خورده رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران مدعی شد که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، بلحاظ سیاسی مهم است.

اتهام‌زنی‌ جدید ایالات‌متحده علیه ایران

 بائربوک در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران در حساب توئیتری خود نوشت: ما به افزایش فشار بر ایران، به ویژه سپاه ادامه می‌دهیم. 

وی که کشورش به تسلیح با تجهیزات شیمیایی رژیم عراق در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران متهم است با گرفتن ژست بشردوستی ادعا کرد: «از اکتبر (سال گذشته)، ما تحریم‌هایی را علیه ده‌ها تن از مسئولان (ایران) - کسانی که مسئول قتل، شکنجه و استبداد هستند - اعمال کرده‌ایم؛ پولشان را مسدود، تجارت آن‌ها را دشوار و تحرکاتشان را محدود کرده‌ایم.»

بائربوک با بیان این ادعا که «ما با شرکای اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید در جلسه بعدی شورای وزیران امورخارجه پیشقدم شده‌ایم» مدعی شد: «اما این برای ما کافی نیست، قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است.»

اظهارات وزیر خارجه جدید چین درباره روابط پکن با مسکو

این دیپلمات آلمانی که پس از ضربه سپاه به شبکه مرتبط با سرویس‌های جاسوسی خارجی، در کنار سایر کشورهای اروپایی آشفته شده است افزود: «موانع قانونی پیش از وضع تحریم‌ها باید برطرف شود. به همین دلیل است که ما با اتحادیه اروپا تماس گرفته‌ایم تا وضعیت را روشن کنیم. سپاه پاسداران در حال حاضر در اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تحت تحریم است.»

فشارها برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی پس از آن شدت گرفت که روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان دو هفته پیش با صدور اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با سرویس‌های جاسوسی اروپایی و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری هفت لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: با الطاف الهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شبکه‌ای سازمان یافته با عنوان «زاگرس» که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند، شناسایی و در یک عملیات موفق، ضربه خوردند.

افشاگری جدید از دست‌ داشتن تل‌آویو در ترور «سردار سلیمانی»

این اطلاعیه افزوده است: در جریان ضربه به این شبکه، تعداد هفت نفر از عناصر اصلی و لیدرهای آن در داخل کشور که در امر برنامه‌ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مشارکت داشتند، دستگیر و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروه‌ها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شد.

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: همچنین بین عناصر دستگیر شده، برخی افراد دو تابعیتی نیز حضور داشته‌اند که مترصد فرار از کشور بودند اما قبل از هر اقدامی در تور سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان گرفتار و روانه زندان شدند.

این بیانیه تاکید کرد: سازمان اطلاعات سپاه در حال شناسایی و تعقیب سایر عناصر داخلی و خارجی این شبکه است که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

هفته پیش یک نشریه انگلیسی از تصمیم انگلیس برای افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی خبر داد. مقام‌های انگلیس هنوز این خبر را تائید نکرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور بشمار می‌رود هشدار داده است که تحریم آن اقدامی غیرقانونی خواهد بود. ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره گفته است که اظهارنظر مقام‌های اروپایی «در ارتباط با تصمیم برای تحریم سپاه، در ادامه اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه این کشور است که ناشی از ادامه رویکرد غلط این‌ها در ارتباط با دولت و ملت ایران است.»

وقوع انفجار شدید در قندهار افغانستان

کنعانی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی است و امیدواریم دولت‌هایی که در این زمینه اقدامی دارند، به نتیجه اقدامات غیرسازنده خودشان توجه کنند و به طور خاص منافع دوجانبه خودشان را قربانی مصالح سیاسی زودگذر و تصمیمات احساسی نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید