هشدار سفیر کبیر ژاپ درباره وضعیت ایران

کدخبر: ۵۴۷۶۱۶
سفیر کبیر ژاپن در ایران با اشاره به حضور کارشناسان ژاپنی در ایران برای حل مسائل مربوط به آب گفت: کمبود آب در ایران هر سال جدی‌تر می‌شود و نیاز به ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه منابع آب، به‌ ویژه در بخش کشاورزی، هرگز به این فوریت نبوده است.
هشدار سفیر کبیر ژاپ درباره وضعیت ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفیر کبیر ژاپن در ایران با اشاره به حضور کارشناسان ژاپنی در ایران برای حل مسائل مربوط به آب گفت: کمبود آب در ایران هر سال جدی‌تر می‌شود و نیاز به ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه منابع آب، به‌ ویژه در بخش کشاورزی، هرگز به این فوریت نبوده است.

«کازو توشی آیکاوا»در سمینار آموزشی که روز دوشنبه با عنوان «مدیریت بهم‌پیوسته منابع آب در ژاپن، چرایی و چگونگی» با همکاری مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه آغاز به کار کرد، افزود: ارزیابی یکپارچگی سدها و تاسیسات مربوطه بر اساس داده‌ها و مدیریت کیفیت آب با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از موضوع های مهمی است که باید با آن مواجه شد.

وی گفت: به منظور مواجهه با چنین چالش‌هایی در ایران، مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه سمینارهایی را با حضور کارشناسان ژاپنی در این زمینه برگزار کرده و به حل مسائل مربوط به آب ایران کمک کرده است.

سفیر کبیر ژاپن ادامه داد: بر اساس تجربه، این سمینارها منجر به بهبود عملکرد و افزایش کارآیی تاسیسات و تجهیزات خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این سیمنارها به منظور تقویت همکاری‌ها و تبادل دانش و تجربه بین ایران و ژاپن در زمینه مدیریت منابع آب برگزار می‌شود.

سمینار آموزشی مدیریت منابع آب با همکاری مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه در شرکت مدیریت منابع آب ایران تا ۲۱ دی ماه ادامه دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید