ابراهیم رئیسی به قالیباف نامه نوشت

کدخبر: ۵۴۷۹۶۰
رئیس جمهور امروز لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرد؛ در نامه رییس جمهور به رییس مجلس به رویکردها و اصول مورد توجه در لایحه اشاره شده است.
ابراهیم رئیسی به قالیباف نامه نوشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کرد؛ متن نامه رئیس جمهور به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در تقدیم لایجه بودجه ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما، پیرو نامه شماره ۱۸۴۶۱۹ مورخ ۱۴۰۱.۱۰.۰۵ مبنی بر ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور (احکام و تبصره‌های لایحه بودجه) و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، در اجرای اصول پنجاه و دوم و یکصد و بیست و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست مجددا لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به انضمام جداول جزییات ارقام بودجه که بر پایه اسناد بالادستی علی‌الخصوص سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین و در دولت به تصویب رسیده است جهت طرح مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

ضمنا بودجه شرکت‌های دولتی نیز قبلا در تاریخ اول آبان‌ماه ۱۴۰۱ و در موعد مقرر به مجلس ارسال شده است.

در این لایحه رویکردها و اصول زیر مورد توجه قرار گرفته است:

_ اجتناب از ایجاد هزینه‌های غیرضرور و فاقد اولویت

_تلاش برای ایجاد شفافیت بیشتر در منابع و مصارف و درجه منابع مرتبط با قانون هدفمند سازی یارانه‌ها حسب مورد در سقف منابع بودجه عمومی و یا بودجه شرکت‌های دولتی.

_ کمک به ایجاد ثبات اقتصادی کشور با اجتناب از تغییر قوانین دائمی در ضمن لایحه بودجه سنواتی.

_ تفکیک احکامی که ماهیت دائمی داشته و یا موجب تغییر و اصلاح سایر قوانین می‌شوند، به صورت مشخص برای الحاق به قوانین دائمی.

دوام توفیق جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم...

سید ابراهیم رئیسی»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید