برای تقویت حفاظت زیرساخت‌های حیاتی صورت گرفت؛

زد و بند ناتو و اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات علیه زیرساخت‌ها

کدخبر: ۵۴۸۰۱۸
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا در نشستی مشترک با دبیر کل ناتو از راه‌اندازی کارگروهی برای تقویت و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در اروپایی خبر داد.
زد و بند ناتو و اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات علیه زیرساخت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک روز پس از تعهد به روابط قوی‌تر در پی جنگ اوکراین، ناتو و اتحادیه اروپا کارگروهی را با هدف تقویت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی راه‌اندازی کردند.

دادگاه «اونتاریو» به مصادره اموال ایران در کانادا رای منفی داد

الجزیره گزارش داد، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه با اعلام این اقدام گفت پس از حملات سال گذشته به خطوط لوله گاز نورد استریم نیاز به مقابله با نوع جدیدی از تهدید وجود دارد.

فون درلاین که در نشستی مشترک با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت: کارشناسان ما از ناتو و اتحادیه اروپا دست به دست هم خواهند داد تا تهدیدات موجود علیه زیرساخت‌های اروپا را شناسایی کند و آسیب‌پذیری‌های استراتژیک را بررسی کنند.

وی همچنین جزئیاتی درباره اقدامات مشترک اتحادیه اروپا و ناتو در ارائه راهکارهای امنیتی مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل و انرژی ارائه کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز در این نشست نسبت به حفاظت از زیرساخت‌های کشورهای اروپایی تاکید کرد و گفت ناتو تمام تلاش خود را برای کاهش تهدیدات بالقوه به کار خواهد بست. وی گفت: انعطاف‌پذیری و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی بخش کلیدی تلاش‌های مشترک ما است.

رئیس رژیم صهیونیستی از اردوغان دعوت کرد

روز سه‌شنبه، اتحادیه اروپا و ناتو بیانیه‌ای مشترک را امضا کردند که موضوع اصلی آن تهدیدهای امنیتی در منطقه یورو-آتلانتیک در دهه‌های اخیر بود.

در بیانیه مشترک امضا شده توسط فون درلاین و استولتنبرگ آمده است: ما مجموعه ترکیبی از ابزارهایی را که در اختیار داریم، خواه سیاسی، اقتصادی یا نظامی، بیشتر بسیج خواهیم کرد تا اهداف مشترک خود را به نفع یک میلیارد شهروند خود دنبال کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید