رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

هشدار جدی رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها

کدخبر: ۵۴۸۰۵۳
اقتصادنیوز: رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها هشدار جدی داده است.
هشدار جدی رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مجتبی قهرمانی عصر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفتمان صریح و مؤکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر کمک و مساعدت به دولت را مؤلفه ای مهم در رفع مشکلات کشور برشمرد و اذعان داشت: نظارت سازمان بازرسی بر حسن جریان امور و اجرای دقیق قوانین، حیاتی‌ترین کمکی است که قوه قضاییه به دولت می‌تواند داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یک سری قوانین دارای معانی بلند و مفاهیم عمیقی هستند که مسئولیت سازمان بازرسی را بسیار سنگین و دشوار می‌کند و این نهاد را به عنوان یک سازمان تخصصی معرفی می کنند.

وی افزود: صرف جریان امور و صرف اجرای قوانین کافی نیست بلکه امور باید به نحو احسن جریان یابد و قوانین هم بایستی به نحوه صحیح اجرا شود، و اجرای رفع تکلیف قوانین و جریان عادی امور مورد قبول سازمان بازرسی نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: نتیجه اجرای ماموریت سازمان بازرسی در قالب نظارت بر وفق جریان امور، شفافیت، پاسخگویی، مستندسازی عملکردها، دسترسی آسان، نظارت پذیری، تسهیل تجارت، ارایه خدمات ارزان، بی‌دردسر و کم زحمت و کم فرآیند، حذف بروکراسی اداری، ارایه خدمات در زمان معقول و ده ها حسن و مزیت دیگر دارد.

قهرمانی تأکید کرد: قطعاً نتیجه ماموریت سازمان در نظارت بر اجرای صحیح قوانین هم پیشگیری و مقابله با انواع جرایم، تخلفات، فساد، رانت، رشوه، اختلاس و آسیب‌های متعدد دیگری خواهد بود و غایت عمل این اقدامات، افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

وی اذعان داشت: رسوب کالا ها در بنادر و گمرکات و سازمان اموال تملیکی، معطلی کشتی‌ها در لنگرگاه ها، اسکله ها و بنادر به مدت نامتعارف، عدم ایجاد سامانه های ضروری قانونی برای پیشگیری و مقابله با قاچاق و ارتباط دادن این سامانه ها و همین طور عدم کار پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در محل فعالیت خودشان، دوگانگی و اختلاف میان مناطق آزاد و سرزمین اصلی، و … از جمله مواردی است که مطابق با حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین نیستند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: اخیراً رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها هشدار جدی داده که معطلی این کشتی‌ها بررسی شود، در دوران نوین تحول قوه قضاییه به صورت تخصصی، شخص رئیس قوه قضائیه در اکثر این امور ورود کرده و دستورات و ماموریت‌های جدی دادند.

قهرمانی اذعان داشت: دولت فعلی و خصوصاً در استان، استاندار هرمزگان نیز در خیلی از این زمینه ها ورود جدی داشته حتی در برخی موارد از قبیل مقابله با قاچاق سوخت از ما هم جلوتر بوده و تعامل خوبی بین استانداری و سایر دستگاه‌های بازرسی به نحو احسن و کامل است که نویدبخش آینده ای بهتر خواهد بود.

وی گفتمان صریح و مؤکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر کمک و مساعدت به دولت را مؤلفه ای مهم در رفع مشکلات کشور برشمرد و اذعان داشت: نظارت سازمان بازرسی بر حسن جریان امور و اجرای دقیق قوانین، حیاتی‌ترین کمکی است که قوه قضاییه به دولت می‌تواند داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر در سایه چتر نظارت پویا و دقیق و تخصصی سازمان بازرسی، محیطی سالم برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود، این موضوع بهترین زمینه برای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت خواهد بود.

قهرمانی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد تجارت و فعالیت‌های گمرکی کشور از طریق استان هرمزگان صورت می‌گیرد، یادآور شد: به تناسب همه این ظرفیت‌ها، وظیفه سازمان بازرسی این استان هم سنگین تر و دشوارتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید