بین اصولگرایان اختلاف افتاده است زیرا...

هشدارهای بدون تعارف محسن هاشمی به دولت رئیسی /باید فداکاری کرده و هزینه پرداخت کنید /شرایط فعلی، شبیه سال‌های آخر دفاع مقدس است

کدخبر: ۵۴۸۱۱۱
محسن هاشمی گفت: ‌چالش کنونی کشور را بدون‌تردید می‌توان صف‌آرایی امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی با استفاده از نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی دانست.
هشدارهای بدون تعارف محسن هاشمی به دولت رئیسی /باید فداکاری کرده و هزینه پرداخت کنید /شرایط فعلی، شبیه سال‌های آخر دفاع مقدس است

به گزارش اقتصادنیوز، محسن هاشمی در روزنامه شرق نوشت:

با توجه به اعتراضاتی عمدتا جوان‌محور در داخل کشور، تیم تاز‌ه‌کار دولت قدرت مانور مناسب در داخل و خارج با وجود یکدستی قدرت را ندارد و باعث بحران در چند جهت ازجمله افزایش قیمتی خودرو و کالاها شده است.

تهدیدات خارجی و خروج سرمایه از کشور دائما مطرح است و البته به جای رفع تحریم‌ها به نظر تشدید تحریم‌ها براساس قطع‌نامه‌های سابق و جدید در برنامه‌های دشمنان است و تورم همچنان به‌ویژه در مواد غذایی و مسکن مردم را رنج می‌دهد. به‌ویژه برای قشر ضعیف و حقوق‌بگیر افق روشنی دیده نمی‌شود و البته اعتبار ولایت فقیه هم با یکدستی قدرت آسیب می‌بیند و متأسفانه تکثر در سیاست هم از بین رفته که باعث اختلاف بین اصولگرایان هم شده است.

‌چالش کنونی کشور را بدون‌تردید می‌توان صف‌آرایی امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی با استفاده از نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی دانست. و مهم‌ترین عنصر در عملیات براندازی مسالمت‌آمیز، ایجاد انسجام اجتماعی در بخش ناراضیان و مخالفان نظام در جامعه و ایجاد یأس و ناامیدی در بخش بدنه اجتماعی حامی نظام است که در این رخداد تا اندازه تأمل‌برانگیزی مؤثر واقع شده است.

شرایط فعلی، شبیه سال‌های آخر دفاع مقدس است. با این تفاوت که آن جنگ فیزیکی و آشکار بود و شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی به اتحاد رسیده بودند؛ ولی همراه با این اعتراضات اطلاعاتی‌ها و امنیتی‌های بین‌المللی هم روی آن سوار شده‌اند؛ بنابراین همان‌گونه که مسئولان با واقع‌نگری، ایثار رزمندگان با شهادت و بذل جان، اسلام و ایران را تحت مدیریت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رهبری امام خمینی که با ایجادی تمرکز و اجماع در تصمیم‌گیری کلان کشور، پذیرش خطر و گذشتن از آبرو حفظ کردند، امروز نیز وظیفه مسئولان و مدیران مؤثر در کشور، پذیرش خطر و فداکاری است؛ در‌حالی‌که مشاهده می‌شود که قریب به اتفاق مسئولان سیاسی کشور که مسبب وضعیت امروز هستند، با سنگرگرفتن پشت ارزش‌ها، حاضر به مسئولیت‌پذیری و پرداخت هزینه از خود نیستند.

باید توجه داشت که ترمیم‌نکردن حفره ایجادشده که موجب اختلال در کارآمدی نظام و تشدید فقر، فساد و تبعیض و تقویت ظاهرگرایی، شعارزدگی و شکاف‌های اجتماعی شده است، می‌تواند دستاورد سال‌ها مبارزه و مجاهدت را با خطر مواجه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید