شلیک موشک های اوکراینی به ارتش روسیه/ چند سرباز روسی کشته شدند؟

کدخبر: ۵۴۸۱۷۸
به ادعای فرماندهی عملیات ویژه اوکراین، بیش از ۱۰۰ سرباز روس در نبرد «سولیدار» پس از شلیک موشک از سوی نیروهای اوکراینی کشته شدند.
شلیک موشک های اوکراینی به ارتش روسیه/ چند سرباز روسی کشته شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به ادعای «کی‌یف ایندیپندنت»، بیش از ۱۰۰ سرباز روس در نبرد سولیدار پس از شلیک موشک از سوی نیروهای اوکراینی به سمت گروهی از نیروهای ارتش روسیه، کشته شدند. 

به ادعای فرماندهی عملیات ویژه اوکراین، «گروه‌بندی سربازان روس توسط نیروهای عملیات ویژه اوکراین شناسایی شد. توپخانه به سمت مرکز تجمع نیروها هدف گرفته شد و به دنبال آن موشک توچکا-یو شلیک شد که باعث کشته شدن سربازان روس در منطقه شد». 

طبق این گزارش، علاوه بر تلفات در بین نیروهای روسیه، حمله موشکی تجهیزات نظامی روسیه را هم منهدم کرد. به نوشته این رسانه اوکراینی، درگیری‌های شدید بین نیروهای اوکراینی و ارتش روسیه و گروه واگنر در نبرد سولیدار در جریان است و روسیه می‌گوید این شهر را کنترل خود در آورده اما اوکراین سقوط شهر معدن نمک را رد می‌کند. 

معاون وزیر دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه، ۱۲ ژانویه) گفت که نبرد شدید در جبهه سولیدار ادامه دارد و ما متوقف نمی‌شویم. 

پیش‌تر مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که کنترل کامل شهر سولیدار در منطقه دونتسک را در دست گرفته‌اند. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای گروه نظامی واگنر در حال پاکسازی این شهر هستند.

شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله نیروهای روس  به شهر راهبردی باخموت و سیطره بر آن به شمار می‌آید.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً با درخواست کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب، مدعی شد «ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر خواهد کرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید