فرمانده ارشد روسی جنگ اوکراین برکنار شد

کدخبر: ۵۴۸۱۸۳
سرگئی سوروویکین، از سمتش به عنوان فرمانده تمام نیروهای روس حاضر در جنگ اوکراین برکنار شد.
فرمانده ارشد روسی جنگ اوکراین برکنار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی سوروویکین» ملقب به ژنرال آرماگدون از سمتش به عنوان فرمانده جنگ اوکراین تنها سه ماه بعد از انتصاب، برکنار شد. 

به گزارش اسکای نیوز، والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، جایگزین وی شده است. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه چهارشنبه ضمن اعلام این خبر، آن را در جهت ارتقای سطح رهبری عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توصیف کرد. 

شلیک موشک های اوکراینی به ارتش روسیه/ چند سرباز روسی کشته شدند؟

سوروویکین اکتبر مسئولیت کلی عملیات روسیه در اوکراین را عهده‌دار شده بود. او از این پس در سمت معاون گراسیموف حضور خواهد داشت. 

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این تغییرات با هدف افزایش اثربخشی عملیات‌های نظامی در اوکراین و نیاز به هماهنگی نزدیکتر بین انواع نیروها و تسلیحات آن‌ها ایجاد شده است. 

سوروویکین پیش از انتصاب به عنوان فرمانده تمام نیروهایی که در اوکراین می‌جنگند، فرماندهی کل نیروهای هوافضای روسیه را برعهده داشت.

اخیراً همچنین مسکو سپهبد الکساندر لاپین را به عنوان رئیس ستاد نیروهای زمینی این کشور منصوب کرد. به ادعای رویترز، این انتصاب به رغم انتقادات شدید متحدان جنگ‌طلب پوتین درباره عملکرد وی در اوکراین انجام شد. 

به نوشته رویترز، انتصاب او به دنبال تغییرات گسترده در رهبری نظامی روسیه در جریان جنگ ۱۱ ماهه است که در آن مسکو توانسته بخش‌های بزرگی از جنوب و شرق اوکراین را به تسلط خود درآورد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید