احتمال آغاز عملیات زمینی ترکیه در سوریه

کدخبر: ۵۴۸۶۶۳
اقتصادنیوز: سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: عملیات زمینی ترکیه در سوریه هر لحظه ممکن است آغاز شود.
احتمال آغاز عملیات زمینی ترکیه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ابراهیم کالین» مشاور ارشد سیاست خارجی و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه اعلام کرد: عملیات زمینی ترکیه در سوریه هر لحظه ممکن است آغاز شود.

دعوت دوباره بشار اسد از ابراهیم رئیسی برای سفر به سوریه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت که تلاش روسیه برای برقراری صلح به این معنا نیست که ترکیه گزینه آغاز یک کارزار جدید که آنکارا ماه‌ ها درباره رخداد آن هشدار می‌ دهد را کنار گذاشته است.

«ابراهیم کالین» بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک دمشق در این باره به خبرنگاران گفت: عملیات زمینی در هر زمان ممکن است، بسته به سطح تهدیداتی که دریافت می کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: ترکیه هرگز دولت سوریه یا غیرنظامیان سوری را هدف قرار نمی دهد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات این مقام ترکیه 2 روز پس از آن بیان می شود که بشار اسد گفت مذاکرات آینده با آنکارا باید «پایان اشغال» بخش هایی از سوریه توسط ترکیه باشد.

در همین ارتباط، بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنج شنبه هفته پیش در دمشق «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه او را به حضور پذیرفت.

حکم جلب ملی‌پوش سابق والیبال صادر شد

بر اساس گزارش سانا، در این دیدار گفتگوهایی میان دو طرف درباره روند روابط راهبردی سوریه و روسیه و ساز و کارهای توسعه آن در همه زمینه‌ها که منافع دو کشور و ملت دوست را تأمین می‌کند، انجام شد.

بشار اسد: دیدار با مقامات ترکیه منوط به پایان اشغالگری است

همچنین اوضاع منطقه‌ای و بین المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بشار اسد تأکید کرد که نبرد سیاسی و رسانه‌ای اکنون در شدیدترین حالت خود در جهان قرار دارد و تشدید این نبردها مستلزم ثبات و شفافیت بیشتر در مواضع سیاسی است. او در این راستا به موضع سوریه در حمایت از عملیات نظامی ویژه روسیه در دونباس اشاره کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که روسیه از مواضع سازنده سوریه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین قدردانی می‌کند و ادامه داد: در حال حاضر کشورهای زیادی در جهان هستند که به پیروزی روسیه اعتقاد پیدا کرده‌اند. این در حالی است که با وجود فشارهای زیاد آمریکا و متحدانش، تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه و سوریه شکست خورده است.

فرستاده ویژه پوتین همچنین بر لزوم سرمایه گذاری بر روی تحولات سریع جهان تاکید و افزود: روسیه نشست سه جانبه ای را که وزیران دفاع سوریه، ترکیه و روسیه را گرد هم آورد، مثبت ارزیابی می‌کند و پیگیری و توسعه این نشست‌ها را در سطح وزیران خارجه حائز اهمیت می‌داند.

بشار اسد: دیدار با مقامات ترکیه منوط به پایان اشغالگری است

رئیس جمهور سوریه در واکنش به پرونده دیدار احتمالی مقامات ارشد سوریه و ترکیه گفت که او بر این باور است که این دیدارها برای نتیجه بخش بودن باید بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی قبلی بین سوریه و روسیه انجام شود تا بر اساس اصول و مبانی ملی به ویژه پایان یافتن اشغالگری ترکیه و توقف حمایت این کشور از تروریسم، به اهداف و نتایج ملموسی که سوریه از این دیدارها می‌خواهد، دست یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید