برد موشک های ترکیه را افزایش می دهیم

اردوغان: ای یونان! مراقب رفتارت باش/ تا زمانی که درست رفتار کنی؛ با تو کاری نخواهیم داشت

کدخبر: ۵۴۸۷۸۶
ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان اینکه کشورش قصد دارد برد موشکهای بومی خود را افزایش و همچنان به آزمایش‌های موشکی ادامه دهد، به یونان هشدار داد و مدعی شد که چنین اقداماتی موجب "ترس و واهمه دولت آتن" می‌شود.
اردوغان: ای یونان! مراقب رفتارت باش/ تا زمانی که درست رفتار کنی؛ با تو کاری نخواهیم داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در پی بازدید از استان موغلا عنوان داشت: از زمانی که ریاست را در ابتدای دهه ۲۰۰۰ به دست گرفتم، تولید زرادخانه صنایع دفاعی داخلی از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به بحران‌های جاری در سراسر جهان گفت که کشورش نه تنها از دوران دردسرساز جان سالم به در برده، بلکه در حال حرکت رو به جلو است و قصد دارد برد موشک داخلی خود را افزایش دهد.

اردوغان ضمن بیان اینکه ترکیه در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای جنگی خود را تولید می‌کند، تاکید کرد: «پهپادهای جنگی ترکیه‌ موسوم به "بیرقدار قزل‌الما" پس از مرحله انبوه‌سازی، بمب‌هایی را که توسط اف-۱۶ حمل میشوند را حمل خواهند کرد. اکنون یونانی‌ها در این خصوص چه می‌گویند؟ حتما می‌گویند که "این ترک‌های دیوانه چه می‌کنند؟!"»

رجب طیب اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد که آزمایش موشک‌های داخلی همچنان ادامه دارد و افزود که چنین آزمایش‌هایی "یونان را می‌ترساند."

وی در ادامه گفت: آزمایش‌هایی که از ازمیر در حال انجام است و موشکی که احتمالا از آن جا پرتاب شود، یونانی‌ها را می‌ترساند. صنایع دفاعی ترکیه رو به رشد است و گروه‌های تروریستی نابود می‌شوند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این راستا با اشاره به دولت یونان افزود: ای یونان! ما تا زمانی که درست رفتار کنی، با تو کاری نخواهیم داشت. فقط مراقب رفتارت باش!

وی در پایان اظهار کرد: مسائل ملی مهم‌تر از سیاست است و این قضیه باید به همین شکل باقی بماند. اگر ما در مدیترانه، دریای اژه و دریای سیاه به دستاوردهایی رسیده‌ایم، باید با هم بدون استثناء از آن‌ها محافظت کنیم.

در ماه دسامبر، شرکت صنایع دفاعی "بایکار" ترکیه از اولین پرواز "بیرقدار قزل‌الما" خبر داد. این پهپاد قادر است "چالش‌برانگیزترین" ماموریت‌ها را انجام دهد. همچنین قادر است با محموله‌ای تا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم پرواز کند. این پهپاد که در داخل خود ترکیه توسعه یافته است، مجهز به مهمات ساخت این کشور می‌باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید