درخواست فوری آلمان از روسیه

کدخبر: ۵۴۸۸۸۳
​برلین با اشاره به حبس ناوالنی که به گفته آنها "انگیزه سیاسی" دارد، خواستار آزادی او شد.
درخواست فوری آلمان از روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، الکسی ناوالنی، منتقد و مخالف برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه مدعی شد که نشانه‌های آنفلوانزا از جمله تب را دارد اما همچنان در سلول انفرادی خود در زندانی فوق امنیتی در خارج از مسکو به سر می‌برد و مقامات زندان روسیه هیچ اقدامی نسبت به درمان او انجام نداده‌اند.

سخنگوی دولت آلمان گفت: همانطور که بسیاری از پزشکان روسیه اشاره کرده‌اند، ناوالنی به کمک‌های درمانی "نیاز مبرم" دارد. ما از مقامات روسیه می‌خواهیم تا "فورا و تماما" چنین کمک‌هایی را به او ارائه دهند.

برلین همچنین با اشاره به حبس ناوالنی که به گفته آنها "انگیزه سیاسی" دارد، خواستار آزادی او شد.

الکسی ناوالنی ۴۶ ساله که چندین پرونده حقوقی علیه او در جریان بود، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در راه بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد.

سپس او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و بعد از آن با هواپیما برای درمان به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده بود. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشد، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند. ناوالنی پس از بازگشت به روسیه، بازداشت و بابت نقض آزادی مشروط زندانی شد. جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن الکسی ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید