درخواست وزیر دفاع انگلیس از مقامات آلمان

کدخبر: ۵۴۹۱۶۰
اقتصادنیوز: وزیر دفاع انگلیس از مقامات آلمانی صدور مجوز ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را درخواست کرد.
درخواست وزیر دفاع انگلیس از مقامات آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه از آلمان خواست تا اجازه ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را بدهد و تاکید کرد که می‌تواند حمایت سایر کشورها را جلب کند و برلین در تامین تانک‌ها حمایت کشورهای دیگر غربی را هم خواهد داشت.

درخواست «مک کارتی» از بایدن درباره اوکراین

رویترز گزارش داد، والاس طی یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: طبق گزارش‌ها لهستان و فنلاند برای ارسال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان اظهار آمادگی کرده است.

وی گفت: همه این تصمیمات متکی به سیاست دولت آلمان در تامین و تعمیر این تانک‌ها بستگی خواهد داشت و در عین حال دولت آلمان باید مجوز ارسال این تانک‌ها را به اوکراین صادر کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: من از همکاران آلمانی خودم می‌خواهم مجوز ارسال تانک‌های لئوپارد را صادر کنند.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه در حالی استعفا کرد که دولت او برای ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین از سوی مقامات غربی تحت فشار قرار گرفته است.

آلمان تاکنون در برابر چنین اقدامی مقاومت کرده و گفته است که تانک های غربی تنها در صورت توافق میان متحدان اصلی کی‌یف، بویژه آمریکا می‌تواند در اختیار اوکراین قرار بگیرد.

پاسخ امیرعبداللهیان به تماس تلفنی وزیر خارجه بلژیک

والاس در در واکنش به این اخبار منتشر شده گفت: من می‌دانم که نگرانی‌هایی در بدنه سیاسی آلمان وجود دارد. آنها نمی‌خواهند به تنهایی عمل کنند ولی آنها تنها نیستند. روز جمعه همه این حمایت‌ها آشکار خواهد شد.

قرار است روز جمعه متحدان غربی اوکراین در رامشتاین آلمان نشستی برای بررسی ارسال سلاح‌های سنگین به این کشور برگزار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید