روزنامه اطلاعات:

ایرانی‌ها چاره‌ای جز مصرف ندارند

کدخبر: ۵۴۹۶۵۶
وقتی دولت‌ها خود از وسایل گرمایشی خانگی و اجتماعی، حمایت می‌کنند، مردم نیز چاره‌ای جز استفاده از این تولید پرمصرف، به چند برابر قیمت جهانی ندارند.
ایرانی‌ها چاره‌ای جز مصرف ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، این روزنامه سیاست جمهوری اسلامی در گازرسانی به اقصی‌نقاط کشور را نادرست دانسته و با غلط دانستن این گزاره که  «ایرانیان پرمصرف‌ترین مردم جهان هستند» نوشت: مردم چاره‌ای جز استفاده از وسایل پرمصرف ندارند.

به گزارش اطلاعات، خوب است عزیزانی که به قیاس اعتقاد دارند و مرتب بر سر ایرانیان می زنند که پرمصرف‌ترین مردم جهان هستند به چند مساله توجه داشته باشند و براساس آن مردم سخت کوش ایران را مقصر همه سختی ها و اسراف ها بدانند. یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای عدالت اجتماعی، رساندن گاز طبیعی به تمامی شهرها و روستاها حتی در سخت ترین روستای کوهستانی است. اما نکته اینجاست در دیگر کشورها که استفاده بهینه از گاز را در دستور کار دارند، به جای لوله کشی هزارها کیلومتری در کوهستانها و بیابان‌ها و شهرها و گاز رساندن به اقصی نقاط سردسیر، نیروگاههای عظیم با سوخت گاز احداث کردند و برق را به آسانی و قیمت کنترل شده در دسترس مردم قرار می دهند که هم به هوای پاک دست یافته اند و هم رساندن برق در سخت ترین نقاط نیز آسان و کم هزینه است.

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: مسولان اداره هر کشوری در برابر مردم ، مسوولیت دارند. برای انفال و اموال عمومی که به همه مردم تعلق دارد، الگویی تعریف و قانونی وضع کنند که هم منافع نسل حاضر تامین شود و هم به منافع نسلهای بعد لطمه وارد نگردد. یکی از این سیاست‌ها، تدوین سیاست نحوه مصرف انرژی والگوی مصرف بهینه است. وقتی دولتها خود از وسایل گرمایشی خانگی و اجتماعی ، حمایت می کنند، مردم نیز چاره ای جز استفاده از این تولید پرمصرف، به چند برابر قیمت جهانی ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید