اظهارات جدید دبیرکل ناتو درباره اوکراین

کدخبر: ۵۴۹۹۵۰
اقتصادنیوز: استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: سلاح‌های جدید باید در اختیار اوکراین قرار گیرد.
اظهارات جدید دبیرکل ناتو درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دبیر کل ناتو اعلام کرد که کشورهای عضو این ائتلاف نظامی نباید در حمایت از اوکراین تردید داشته باشند.

انتقاد امام جمعه تهران از اروپایی‌ها / مثل عروسک خیمه شب بازی عمل می‌کنید

الجزیره گزارش داد، ینس استولتنبرگ امروز جمعه همسو با کشورهای عضو این ائتلاف تاکید کرد که در جنگ اوکراین، لازم است بر روی (ارسال) سلاح های جدید تمرکز صورت گیرد.

دبیر کل ناتو در اظهارات خود افزود که علاوه بر تمرکز بر روی سلاح های جدید، آموزش و نگهداری از سلاح های قدیمی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است دولت آمریکا همسو با متحدان خود در ناتو در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، جواز ارسال حدود ۲۵ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم به اوکریان را صادر کرده است.

گرچه آمریکا تاکنون از ارسال تانک به اوکراین خودداری کرده اما وزرای دفاع گروه موسوم به «گروه ارتباط دفاعی اوکراین» که اعضای ناتو نیز در آن عضویت دارند، روز جمعه در پایگاه نیروی هوایی رمش‌تاین آلمان گرد هم آمده و درباره ارسال تسلیحات سنگین‌تر به کی‌یف بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

از سوی دیگر، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی افشا کرد که ارتش آمریکا از زرادخانه اسرائیل در اراضی اشغالی، صدها هزار گلوله توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند. بر اساس گزارش اخیر نیویورک‌تایمز، همزمان با تحلیل رفتن زرادخانه تسلیحاتی نیروهای اوکراین، پنتاگون در تقلاست تا برای این کشور مهمات پیدا کند و در همین راستا، از طریق زرادخانه‌ای واقع در اراضی اشغالی، برای کی‌یف خمپاره و مهمات می‌فرستد!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید