بیانیه دادگاه لاهه درباره پیامدهای اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل

کدخبر: ۵۵۰۰۰۱
اقتصادنیوز: دادگاه لاهه دریافت نظر مشورتی درباره پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین فلسطین را تایید کرد.
بیانیه دادگاه لاهه درباره پیامدهای اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیوان دادگستری بین المللی (لاهه) تایید کرد که درخواستی از مجمع عمومی سازمان ملل برای ارائه نظر مشورتی در مورد پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل دریافت کرده است.

موضع نتانیاهو درباره شهرک‌سازی در اراضی اشغالی

رویترز گزارش داد، انتظار می‌رود دادگاه لاهه فهرستی از دولت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند اظهارات کتبی در این خصوص ارائه دهند، تهیه کند.

با این حال در بیانیه این دادگاه اطلاعات بیشتری در مورد زمان‌بندی این فرآیند ارائه نشده است.

مجمع عمومی سازمان با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

به این قطعنامه که ضمانت اجرایی ندارد، ۸۷ کشور رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند اما کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه، تحریم علیه مسئولان تشکیلات خودگران فلسطین تصویب کرد که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته‌اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، استفانی ترمبلی معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل از اقدامات اخیر اسرائیل علیه مقامات فلسطینی عمیقا نگران است.

وی تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از طرف‌ها می‌خواهد از اقدامات یکجانبه‌ای که اعتماد و مسیر از سرگیری روند سیاسی را تضعیف می‌کند، خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: گوترش می‌گوید که نباید نسبت به مقامات فلسطینی در رابطه با دیوان بین المللی دادگستری اقدام تلافی جویانه انجام داد.

اتهام‌زنی ترامپ به هیلاری کلینتون برایش گران تمام شد

کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای «مجازات فلسطینی‌ها» تصویب کرد که نوعی «انتقام» تفسیر می‌شود؛ چراکه آن‌ها بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل را تحت فشار قرار دادند تا نظر خود را درباره اشغالگری اسرائیل اعلام کند.

اگرچه احکام دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور نیست اما می‌تواند بر افکار جهانی تاثیرگذار باشد. این رفتار اسرائیل نشان‌دهنده رویه سختی است که دولت جدید این رژیم تنها چند روز بعد از آغاز به کار، در قبال فلسطینی‌ها اتخاذ کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید