از این به بعد دریافت سوخت طبق شیوه نامه

کدخبر: ۵۵۰۲۵۹
مدیرعامل شرکت نفت گلستان ضمن تشریح شیوه دریافت سوخت جایگزین، گفت: برای تامین و توزیع سوخت جایگزین مشکلی در استان وجود ندارد.
از این به بعد دریافت سوخت طبق شیوه نامه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی گفت: در شرایط فعلی با توجه به اُفت فشار گاز و قطعی گاز جایگاه‌های سوخت و واحدهای تولیدی و صنعتی، برای تامین و توزیع سوخت در سراسر استان گلستان مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زنجیره سوخت موردنیاز استان گلستان در انبارهای نفت ذخیره کردیم و برای توزیع و انتقال آن مشکلی نداریم، افزود: با توجه به اُفت فشار گاز و قطعی گاز جایگاه‌های سوخت، حجم زیادی از مصرف‌کنندگان گاز CNG به مصرف بنزین روی آوردند که ۷۵۰ هزار لیتر بنزین به تأمین فرآورده‌های سوختی افزوده شد.

مدیرعامل شرکت نفت گلستان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در روند توزیع سوخت استان گلستان مشکلی ایجاد نشده است، تصریح کرد: تأمین و ذخیره‌سازی سوخت به میزان لازم انجام شده است، قبلاً از طربق سازمان‌های متولی و مدیریت بحران استانداری اعلام کردیم که تمامی واحدهای تولیدی باید به سوخت دوم مجهز شوند.

حسینی تاکید کرد: تخصیص سوخت صرفا پس از ثبت‌نام در سامانه صدف امکانپذیر است، در ماده هشت قانون قاچاق کالا و ارز دریافت سوخت یارانه‌ای بدون مجوز ممنوع است؛ واحدهای تولیدی متقاضی دریافت سوخت جایگزین باید با مراجعه به سامانه سدف، ثبت کاربری کنند تا بتوانند از سوخت جایگزین بهره‌مند شوند.

وی گفت: پیش از ورود سرمای بی‌سابقه و اُفت فشار گاز،  ۶۲ باب جایگاه CNG در استان گلستان فعال بود که بین ۷۳۰ هزار تا ۷۵۰ هزار مترمکعب گاز استفاده می کردند که به دلیل اُفت فشار گاز به تشخیص مدیریت بحران استان گلستان و مدیرعامل شرکت گلستان روند خدمات دهی این جایگاه های سوخت قطع شده است. 

مدیرعامل شرکت نفت گلستان با بیان اینکه تأمین گاز خانگی مهم است و برای جلوگیری از بروز بحران گاز جایگاه های سوخت قطع شد، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بود سوخت جایگاه های CNG برای تاکسی ها راه اندازی شود که نحوه و زمان آغاز به کار آن بر عهده شرکت گاز است.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا با قطعی جایگاه‌های سوخخ گاز طبیعی به سهمیه بنزین افزوده می‌شود، پاسخ داد: اگر قرار باشد چنین تصمیمی گرفته شود به صورت متمرکز و در سطح ملی گرفته خواهد شد و در حطیه وظایف استانی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید