هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش بحران اقتصادی در سوریه

کدخبر: ۵۵۱۱۸۸
اقتصادنیوز: نماینده سازمان ملل در امور سوریه نسبت به افزایش بحران اقتصادی در سوریه هشدار داد.
هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش بحران اقتصادی در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت: در حالی وارد سال ۲۰۲۳ شده ایم که مردم سوریه در یک بحران عمیق انسانی، سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و حقوق بشری با پیچیدگی زیاد و مقیاسی بسیار بزرگ گرفتار شده اند.

احضار بازپرس پرونده انفجار بیروت به دادستانی کل لبنان

وی ادعا کرد: هیچ پیشرفت اساسی برای ایجاد یک چشم انداز سیاسی مشترک برای آینده سوریه از طریق یک فرآیند سیاسی واقعی صورت نمی گیرد. تجاوزات جدی و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در سراسر سوریه ادامه دارد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اضافه کرد: این درگیری به یک راه حل سیاسی جامع نیاز دارد، هیچ اقدام دیگری نمی تواند کارساز باشد. این راه حل متأسفانه به زودی بدست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: ما از همه بازیگران می خواهیم که در حمایت از یک روند سیاسی با تسهیل سازمان ملل با یکدیگر همکاری کنند.آتش بس سراسری برای حل و فصل اختلافات ضروری است.

پدرسون ادامه داد: تمدید قطعنامه کمک های فرامرزی به سوریه، ادامه کمک های انسان دوستانه ب برای میلیون ها نفر دراین کشور را فراهم کرد.

وی گفت: نیازها در داخل سوریه در بالاترین سطح از زمان آغاز درگیری است. فقر بی سابقه، ناامنی غذایی بی سابقه، نابودی خدمات اولیه و بحران اقتصادی رو به رشد بیداد می کند.

نماینده سازمان ملل در امور سویه افزود: یک تلاش دیپلماتیک مستلزم مشارکت همه بازیگران سوری و بین المللی است که سهم و نفوذ آنها برای حل و فصل مناقشه ضروری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید