جزئیات رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه تانزانیا

کدخبر: ۵۵۱۳۶۵
اقتصادنیوز: وزرای خارجه ایران و تانزانیا بعد از ظهر امروز در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و توسعه همکاری های مشترک تبادل نظر کردند.
جزئیات رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه تانزانیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک انتصاب راستروگومنا لاورنس تکسا به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه دو کشور در مجامع بین المللی دیدگاه‌های مشترکی دارند و همواره گسترش مناسبات دوجانبه به خصوص در عرصه‌های تجاری و اقتصادی در اولویت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم در مسیر توسعه و صنعتی شدن تانزانیا، دانش و تجربه خود را به ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سد سازی، آبخیزداری و آبیاری در اختیار این کشور قرار دهیم.

راستروگومنا لاورنس تکسا نیز ضمن تشکر از ارسال پیام تبریک کتبی و شفاهی وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، توسعه همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

وی بیان کرد: تانزانیا همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و همچنین برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک دو کشور در دستور کار خود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید