سفر بن زاید به اسلام آباد لغو شد؛

امارات، مسوولان پاکستان را غافلگیر کرد

کدخبر: ۵۵۲۷۶۶
اقتصادنیوز: لغو ناگهانی سفر بن زاید، رئیس امارات با پاکستان منجر به غافلگیری مسوولان اسلام آباد شد.
امارات، مسوولان پاکستان را غافلگیر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، برخی منابع اعلام کردند که لغو سفر «محمد بن زاید» رئیس امارات به اسلام‌ آباد که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، مقامات پاکستان را غافلگیر کرده است.

پاسخ تند طالبان به اتهامات مقامات پاکستانی / ریشه مشکلاتتان را در داخل جستجو کنید

المیادین گزارش داد، منابع مذکور افزودند: لغو سفر بن زاید به اسلام ‌آباد با سفر وزیر خارجه پاکستان به روسیه و انفجار پیشاور همزمان شد که همین امر ذهن مقامات این کشور را به خود مشغول کرده است.

رسانه‌های امارات از لغو سفر بن زاید به اسلام ‌آباد خبر داده و علت آن را نامساعد بودن شرایط جوی اعلام کردند. به گفته این منابع اسلام‌آباد معتقدند عرصه بر آن تنگ ‌تر شده و بین ماندن در کنار آمریکا و متحدان آن یا از دست دادن روسیه و چین یکی را باید انتخاب کند.

منابع مذکور گفتند که کمک ‌های اقتصادی روسیه و چین به پاکستان، این کشور را از باتلاق سازش با رژیم صهیونیستی نجات می ‌دهد. این منابع البته گفتند که تبدیل شدن پاکستان به اردوگاه روسی و چینی بدون مانع‌ تراشی‌های آمریکا نخواهد بود و از جمله آن از دست دادن امنیت در این کشور است.

توافق چین و عربستان برای ایجاد قطب تامین انرژی

در حمله انتحاری روز دوشنبه حین اقامه نماز ظهر در مسجدی در شهر پیشاور، مرکز ایالت خیبر پختونخواه در پاکستان تا کنون ۱۰۳ نفر جان باخته و ۲۲۵ تن دیگر مجروح شدند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی پاکستان، مهاجم انتحاری در ردیف اول نماز جماعت خود را منفجر کرده است. در پی وقوع این حادثه یک روز عزای عمومی در سراسر ایالت خیبر پختونخواه پاکستان اعلام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید