مشارکت در انتخابات 1400 و 1392 چند درصد بود؟

حمله به حسن روحانی در رسانه دولت بخاطر مطرح کردن «دولت اقلیت»

کدخبر: ۵۵۲۸۲۱
روزنامه دولت از اظهارات اخیر روحانی درباره انتخابات انتقاد کرد.
حمله به حسن روحانی در رسانه دولت بخاطر مطرح کردن «دولت اقلیت»

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دولتی ایران نوشت:

حسن روحانی، رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم با جمعی از روزنامه‌نگاران گفته «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد.»

 این سخنان روحانی برای کنایه گویی به دولت سیزدهم در حالی مطرح شده است که وی دو مسأله را اساساً نادیده گرفته است. رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال گذشته که دولت قبل مجری برگزاری آن بوده توانست 18 میلیون رأی به دست آورد. حسن روحانی که اکنون از لفظ دولت اقلیت استفاده می‌کند نیز در سال 1392 با همین میزان رأی توانست به پاستور راه پیدا کند و تا سال‌ها این میزان از رأی را با عنوان «پیام رأی مردم» معرفی کرده و صدای منتقدان دولت را خاموش می‌کرد.

علاوه بر اینها دولت سیزدهم در حالی تشکیل شده است که در پی ناکارآمدی بی حد و حصر دولت حسن روحانی مردم بشدت ناامید بوده و از مشارکت بالاتر به واسطه عملکرد فاجعه بار دولت‌های سابق دوری جستند. رویه دولت سابق تا جایی به کشور ضربه زده بود که دولتمردان گذشته در خرداد 1400 به صراحت به آیت‌الله رئیسی می‌گفتند که دولت حقوق مردادماه کارمندان خود را ندارد.

گفتنی است رئیسی در انتخابات 1400 در حالی رئیس جمهور شد که 48 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، حل آنکه میزان مشارکت مردم در انتخابات 92 بیش از 73درصد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید