سفر پادشاه اردن به آمریکا و گفتگو با بایدن

کدخبر: ۵۵۳۰۰۸
پادشاه اردن بر نقش پیشرو آمریکا در ایجاد آرامش و یافتن یک چشم انداز سیاسی واقعی برای حفظ شانس دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه بر اساس راه‌حل دو کشوری تاکید کرد.
سفر پادشاه اردن به آمریکا و گفتگو با بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت، عبدالله دوم، پادشاه اردن و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار درباره ضرورت آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی تاکید کردند.

پادشاه اردن بر نقش پیشرو آمریکا در ایجاد آرامش و یافتن یک چشم انداز سیاسی واقعی برای حفظ شانس دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه بر اساس راه‌حل دو کشوری تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی و اهمیت افزایش تلاش‌ها برای حمایت از ملت فلسطین در راستای دستیابی آنها به حق و حقوق مشروعشان تاکید کرد.

بایدن نیز در این دیدار بر حمایت واشنگتن از حفظ وضعیت تاریخی اماکن مقدس قدس اشغالی تاکید کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که بایدن در جریان ضیافت شام با حضور عبد الله دوم و حسین بن عبدالله دوم، ولیعهد اردن بار دیگر بر ماهیت دوستی صمیمانه و پایدار میان آمریکا و اردن تاکید کرد.

بایدن همچنین بر نقش تعیین کننده اردن به عنوان متولی اماکن اسلامی و مقدس در قدس اشغالی تاکید کرد.

وی با اشاره به درگیری و منازعه میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی گفت که آمریکا از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند.

بایدن در ادامه از نقش اردن در برقراری ثبات در خاورمیانه نیز تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری رسمی اردن «پترا» نیز در این باره گزارش داد که که رهبران دو کشور درباره عمق مشارکت راهبردی میان واشنگتن و امان و تمایل به ادامه تحکیم آن در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

پادشاه اردن با قدردانی از عمق دوستی میان دو کشور و مردم، از حمایت مستمر واشنگتن از کشورش در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز با عبدالله دوم دیدار کرد. هریس در این دیدار نسبت به تشدید تنش در قدس اشغالی و کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین بر اهمیت حفظ وضعیت موجود در مسجد الاقصی تاکید کرد. هریس در ادامه نقش مهم اردن در تولیت اماکن مقدس و اسلامی در فلسطین را ستود.

پادشاه اردن تور خارجی خود را از ۲۵ ژانویه آغاز و به قطر و کانادا سفر کرده است و ایالات متحده آخرین مقصد او بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید