پیشنهاد ترامپ برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۵۳۰۱۱
ترامپ گفت: اگر ایالات متحده به رویه کنونی خود در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ادامه دهد، جنگ هرگز متوقف نخواهد شد.
پیشنهاد ترامپ برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از ایندیپندنت، ترامپ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با یک برنامه رادیویی هوادار جمهوری‌خواهان در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید جنگنده‌های چند منظوره F-۱۶ به اوکراین بفرستد، گفت: من فکر نمی‌کنم که آمریکا باید به ارسال کمک‌های نظامی بیش از حد به کی‌یف ادامه دهد بلکه مقامات واشنگتن برای دستیابی به صلح، باید در حال مذاکره با مقامات کشوری که تهاجم به اوکراین را آغاز کرد، باشند.

تکرار تاریخ برای روسیه و آلمان/ تانک های لئوپارد تداعی جنگ جهانی دوم است

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا به طور صریح خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا برای دفاع از اوکراین است، پاسخ داد: (در صورت راه یابی مجدد به کاخ سفید) می‌خواهم کاری کنم که اوکراین و روسیه مجبور شوند برای آخرین بار و یک بار برای همیشه با هم بجنگند و بعد صلح برقرار شود.

وی افزود: اگر ایالات متحده به رویه کنونی خود در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ادامه دهد، جنگ هرگز متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، ترامپ روز دوشنبه در رسانه اجتماعی سوشال تروث ادعا کرد که حق داشته به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مقایسه با مقامات اطلاعاتی آمریکا اعتماد کند.

ترامپ گفت: به خاطر دارم زمانی که در هلسینکی یک خبرنگار درجه ۳ از من پرسید، اساساً به چه کسی بیشتر اعتماد دارم، پوتین یا افراد فرومایه «اطلاعاتی» آمریکا. در آن زمان من چنین اعتقادی داشتم که ما افراد بسیار بدی به شکل جیمز کومی، مک کیب (که هیلاری کلینتون فاسد به همسر او کمک می‌کرد)، برنان، پیتر استرزوک و معشوقش، لیزا پیج داشتیم. حال مکگونیگال و سایر فرومایه‌ها را به این لیست اضافه کنید. چه کسی را انتخاب می‌کنید، پوتین یا این افراد نامناسب را؟

ترامپ ۲۵ تیر سال ۱۳۹۷ در هلسینکی پایتخت فنلاند پس از دیدار با پوتین هرگونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده، دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید