واکنش پنتاگون به افشاگری درباره دخالت آمریکا در انفجار نورد استریم

کدخبر: ۵۵۴۱۹۵
اقتصادنیوز: پنتاگون در پی افشاگری روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی مبنی‌بر خرابکاری دولت بایدن در خط لوله نورد استریم، این اظهارات را رد کرد.
واکنش پنتاگون به افشاگری درباره دخالت آمریکا در انفجار نورد استریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «گارون گارن» سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که آمریکا در انفجارهایی که در خطوط لوله گاز نورد استریم رخ داد، نقش نداشته است.

عصبانیت شدید وزیر دفاع سابق آمریکا از ژنرال‌های ارتش این کشور

این سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: آمریکا در انفجار نورد استریم دخالتی نداشت.

وی به سخنان لورا کوپر معاون وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا اشاره کرد که در یک نشست خبری در چهارم اکتبر ۲۰۲۲ گفته بود «آمریکا به هیچ وجه در این حادثه دخیل نبوده است».

سیمور هرش، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا با بمب گذاری در خط لوله نورد استریم خرابکاری کرد .

یک خبرگزاری بین المللی روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی طی تحقیقی به این نتیجه رسیده است که غواصان نیروی دریایی آمریکا سال گذشته برای تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم بمب کار گذاشته اند.

در این مقاله آمده است که مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در پی گفتگویی فشرده تصمیم گرفتند در این خط لوله گاز خرابکاری انجام دهند.

هرش در این مقاله می نویسد: به گفته یک مقام آگاه، در ژوئن گذشته، غواصان نیروی دریایی که تحت پوشش یک رزمایش گسترده ناتو موسوم به بالتاپس ۲۲فعالیت می کردند، مواد منفجره کنترل از راه دور را کار گذاشتند و سه ماه بعد، سه خط لوله از چهار خط لوله نورد استریم را نابود کردند.

این مقاله همچنین می‌گوید که تصمیم ادعایی برای خرابکاری در خطوط لوله پس از ۹ ماه بحث بسیار محرمانه داخلی انجام شد.

روزنامه‌نگار تحقیقی ۸۵ ساله آمریکایی که سابقه افشاگری در جنگ ویتنام و در خصوص زندان ابوغریب را دارد، در این افشاگری گفته است که انفجار به دستور "جو بایدن"، رییس‌جمهور آمریکا و بوسیله سیا انجام شده است.

موافقت مشروط با عبور کشتی‌های ایرانی از کانال پاناما

به گزارش ایرنا، لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تصریح کرد که آمریکا به طور مستقیم در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم مشارکت داشته است.

لاوروف افزود: ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه با ابراز خوشحالی از انفجار در خطوط لوله نورد استریم به موضوع مشارکت آمریکا در این حمله اعتراف کرد. سخنان او نشان دهنده مشارکت مستقیم آمریکا در این حمله تروریستی است.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در ماه سپتامبر در حادثه ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

سوئد در ماه اکتبر به دلایل امنیت ملی اعلام کرد تمایلی به انجام تحقیقات مشترک با آلمان و دانمارک در مورد حمله به نورد استریم ندارد.

آلمان به‌عنوان دریافت‌کننده اصلی عرضه مقرون‌به‌صرفه گاز روسیه توسط نورد استریم، ذینفع اصلی این خطوط لوله بود. مسکو نیز در نتیجه این اقدام خرابکارانه صنعتی متحمل آسیب‌های اقتصادی جدی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید