قطعنامه ضدایرانی نمایندگان تندروی کنگره آمریکا

کدخبر: ۵۵۴۲۳۸
اقتصادنیوز: 165 نماینده تندروی کنگره آمریکا در قطعنامه ای با تکرار اتهامات واهی درباره اغتشاشات ایران، از گروهک تروریستی و منفور منافقین حمایت کردند.
قطعنامه ضدایرانی نمایندگان تندروی کنگره آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تعدادی از نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در قطعنامه‌ای با تکرار اتهامات واهی درباره اغتشاشات ایران، از گروهک تروریستی و منفور منافقین حمایت کردند.

درخواست قانون‌گذاران آمریکایی از «بایدن» درباره صنایع پهپادی ایران

فاکس‌نیوز گزارش داد، ۱۶۵ نماینده تندروی کنگره آمریکا در این قطعنامه مدعی نقض حقوق بشر توسط ایران شدند.

این در حالی است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این هم به منظور تداوم حمایت از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بودند.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه با ۴۲۰ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که به‌دنبال آغاز اغتشاشات گذشته در ایران، آمریکا و غرب در ادامه تلاش‌های خود در راستای به هرج و مرج کشاندن ایران، اقدام به حمایت از اغتشاشات کرده و قصد داشتند تا با القای التهاب به شرایط داخلی ایران، این اغتشاشات را زنده نگه دارند.

آمریکا و متحدانش در شرایطی داعیه دفاع از حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند، که بارها موارد فاحش نقض حقوق بشر توسط آنها مسکوت مانده است. قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست به دست عوامل وابسته به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تنها یک نمونه از نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان توسط متحدان واشنگتن است که برغم تائید نقش مستقیم ولیعهد عربستان در این جنایت، با سکوت معنادار متحدان آمریکایی و غربی ریاض همراه شد.

محمد اسلامی: به یک شرط ایران به برجام برمی گردد

آمریکا از آغاز اغتشاشات داخلی ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» جرقه خورد، همواره از آشوب‌ها و آشوبگران در ایران حمایت کرد و با تصویب چنین قطعنامه‌هایی سعی در شعله‌ور نگه داشتن اغتشاشات ایران داشت.

در همین راستا، وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند فرد ایرانی به بهانه‌ای واهی خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید