از تمام کشورها کمک را قبول می‌کنیم اما...

شرط بشار اسد برای پذیرش کمک های آمریکا و اروپا به زلزله زدگان سوریه

کدخبر: ۵۵۴۳۱۵
دولت سوریه اعلام کرد: این نشان می‌دهد که ما از تمام کشورها کمک را قبول می‌کنیم اما به شرط اینکه آن را سیاسی نکنند.
شرط بشار اسد برای پذیرش کمک های آمریکا و اروپا به زلزله زدگان سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مشاور ریاست جمهوری سوریه گفت: متأسفانه غرب فقط به مناطقی که تروریست‌ها در آن هستند - جایی که کلاه سفیدها هستند - اهمیت می‌دهد، اما به مناطقی که اکثر مردم سوریه در آن زندگی می‌کنند اهمیتی نمی‌دهد... بیشتر پول و همه تجهیزات به این قسمت کشور ارسال شده است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، سوریه بعد از چند ساعت از وقوع زلزله از کشورهای عضو سازمان ملل و آژانس‌های این سازمان و کمیته بین المللی صلیب سرخ و دیگر شرکای نهادهای بین المللی خواست از تلاش‌های این کشور برای مقابله با این فاجعه براساس معیارهای فعالیت بشردوستانه با هماهنگی و همکاری دولت سوریه حمایت و به این کشور کمک کنند. این نشان می‌دهد که ما از تمام کشورها کمک را قبول می‌کنیم اما به شرط اینکه آن را سیاسی نکنند.

وی گفت: ما کمک از غرب، آمریکا و اتحادیه اروپا را قبول می‌کنیم اما آنها به رغم درخواست رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تمام کشورها برای کمک به سوریه هیچ گونه کمکی را پیشنهاد ندادند. غرب برای حمایت از تروریست‌ها در مناطقی که خارج از کنترل دولت سوریه است کمک می‌کند و در درجه اول حمایت از داعش، جبهه النصره و کلاه سفیدها برای غرب مهم است و هیچ توجهی به مناطقی که بیشتر سوری‌ها در آنجا زندگی می‌کنند، ندارد.

شعبان گفت: تعداد زیادی از کشورهای دوست کمک‌هایی را برای سوریه برای پشت سر گذاشتن پیامدهای این فاجعه فرستادند. در حالی که کشورهای غربی این بهانه را می‌آورند که ارائه این کمک‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. در حالی که قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا واضح است و تأکید دارد که کمک‌های بشردوستانه شامل هیچگونه تحریمی نیست و ارسال آن برای کشورهایی که در معرض فجایع انسانی و حملات تروریستی قرار می‌گیرد، ممنوع نیست.

وی بر لزوم لغو تمام تحریم‌های اقتصادی غرب در سوریه که موجب رنج و مشکلات برای ملت این کشور شده است و مانع عملکرد مناسب نهادهای دولتی برای مقابله با پیامدهای زلزله می‌شود تأکید کرد.

ترکیه و سوریه روز دوشنبه با حداقل سه زمین لرزه بزرگ و ده ها پس لرزه شاهد یک فاجعه ویرانگر بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید