زلنسکی: کی یف در حال دفاع از اروپا است

کدخبر: ۵۵۴۴۰۴
ئیس جمهوری اوکراین در سفر خود به بروکسل، در صحن پارلمان اروپا اعلام کرد که کشورش در حل دفاع از اتحادیه اروپا است.
زلنسکی: کی یف در حال دفاع از اروپا است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زلنسکی خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا گفت که اوکراین به عنوان کشوری که در حال پیروزی جنگ است باید تبدیل به یک عضو اتحادیه اروپا شود.

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که اتحادیه اروپا کامل نیست مگر اینکه کشورش یک بخش جدایی ناپذیر از این بلوک باشد.

بسته تحریمی جدید آمریکا علیه صنعت نفت ایران

سفر زلنسکی به بروکسل در حالی است که حملات روسیه شدت پیدا کرده و درگیری‌های نظامی دو طرف به تدریج افزایش پیدا می‌کند. وی که پیش از این به انگلیس و فرانسه نیز سفر کرده، از کشورهای اروپایی خواسته تا جنگنده و تجهیزات نظامی دوربرد به اوکراین عرضه کنند.

پیش از سخنرانی رئیس جمهوری اوکراین روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که متحدان باید خیلی سریع به عنوان قدم بعدی ارائه سامانه‌های دوربرد و جنگنده‌ها به کی‌یف را در نظر بگیرند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز پس از دیدار زلنسکی با رهبران اتحادیه اروپا، اشاره کرد که هفته‌های آینده جنگ اوکراین می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و الان زمان لرزیدن نیست بلکه زمان برای حمایت کامل است.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود در جریان یک کنفرانس خبری در مورد وضعیت نامزدی اوکراین برای اتحادیه اروپا گفت که این نهاد از نزدیک با دولت اوکراین برای پیشبرد آن همکاری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سرعت رسیدن آنها به نقاط عطف تعیین شده توسط کمیسیون اروپا سرعت روند عضویت آنها را تعیین می‌کند، گفت: هیچ جدول زمانی سفت و سختی وجود ندارد، این یک فرآیند مبتنی بر شایستگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید