ادعای آمریکا درباره چین/ جنگ در راه است؟

کدخبر: ۵۵۴۴۰۷
یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چین قصد دارد تا پایان این دهه به تایوان حمله کند.
ادعای آمریکا درباره چین/ جنگ در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چین قصد حمله به تایوان را دارد، اگرچه این حمله قریب الوقوع نیست.

دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه امروز پنج شنبه بدون ذکر مستنداتی برای ادعای خود، اعلام کرد که چین قصد دارد تا پایان این دهه به تایوان حمله کند. هر چند آمریکا بر این باور است که می تواند از این امر جلوگیری به عمل آورد.

آمریکا و چین؛ گرفتار چرخه بدبینی /دیپلماسی گرگ جنگجو جواب نداد

این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بر این باور نیست که حمله چین به تایوان در آینده نزدیک رخ می دهد.

در حالیکه آمریکا با اقدامات خود به تنش ها در شرق آسیا و به طور خاص میان چین و تایوان دامن می زند، اما به گفته این مقام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا حمله چین به تایوان را امری اجتناب ناپذیر نمی داند و معتقد است که آمریکا می تواند مانع آن شود.

دُور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید