درخواست فرانسه علیه جمهوری اسلامی

کدخبر: ۵۵۴۶۲۸
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با همتای آمریکایی خود از لزوم پاسخ جدی جهانی به برنامه موشکی بالستیک ایران گفت.
درخواست فرانسه علیه جمهوری اسلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن گفت که باید "پاسخ بین المللی" قوی‌تری به تهدیدهای [ادعایی] ناشی از برنامه موشک‌های بالستیک ایران داده شود.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کولونا و بلینکن تلفنی گفتگو کردند و در جریان آن درباره موضوعاتی از جمله اوکراین و ایران گفتگو کردند.

این وزارتخانه در مورد مذاکرات کولونا با بلینکن گفت: «وزیر امور خارجه به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و تهدید فزاینده ناشی از گسترش [ادعایی] زرادخانه موشک‌های بالستیک و انتقال این موشک‌ها به سوی بازیگران غیردولتی (...) و لزوم تقویت واکنش بین‌المللی به این تهدید اشاره کرد.»

آنها همچنین در مورد نیاز ایران به همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) -که هفته گذشته ادعا کرده بود تهران به اجرای تعهدات هسته ای خود پایبند نیست- گفتگو کردند.

کولونا و بلینکن همچنین "حمایت کامل" خود از اوکراین را تکرار کردند که تقریباً یک سال پیش توسط روسیه مورد حمله قرار گرفت و در مورد وضعیت بین ارمنستان و آذربایجان گفتگو کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید