پوتین به دنبال تضعیف روحیه اوکراینی ها

چالش عظیم پیش روی روسیه /جنگ اوکراین شاید سال‌ها طول بکشد!

کدخبر: ۵۵۴۷۳۵
اگر مسکو تصمیم به تصرف مناطق وسیع‌تری در شرق رودخانه دنیپرو را بگیرد، جنگ می‌تواند بیش از سه سال ادامه یابد.
چالش عظیم پیش روی روسیه /جنگ اوکراین شاید سال‌ها طول بکشد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه پیمانکار نظامی واگنر که در کمپین جنگی روسیه نقش عمده‌ای دارد، می‌گوید روسیه تنها برای به دست آوردن کنترل کامل دو استان شرقی اوکراین به دو سال زمان نیاز دارد.

مالک گروه نظامی خصوصی روسی واگنر که فعالانه در جنگ اوکراین شرکت دارد، پیش‌بینی کرده است که جنگ ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

بنابر گزارش اسوشیتدپرس، یوگنی پریگوژین در یک مصاحبه ویدئویی که اواخر روز جمعه منتشر شد، گفت که ممکن است دو سال طول بکشد تا روسیه کنترل کامل دونباس – شامل استان‌های صنعتی شرقی اوکراین- را به دست بیاورد. وی افزود: «اگر مسکو تصمیم به تصرف مناطق وسیع‌تری در شرق رودخانه دنیپرو را بگیرد، جنگ می‌تواند بیش از سه سال ادامه یابد.

بیانیه پریگوژین، میلیونر روسی که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد نشان دهنده اذعان به مشکلاتی است که کرملین در این کمپین نظامی با آن مواجه بوده است، کمپینی که پوتین در ابتدا انتظار داشت در عرض چند هفته به پایان برسد.

روسیه در پاییز، زمانی که ارتش اوکراین حملات متقابل موفقیت‌آمیزی را برای بازپس گیری بخش‌های وسیعی از منطق در شرق و جنوب آغاز کرد، متحمل یک سری شکست‌های تحقیرآمیز شد. کرملین از ارائه پیش‌بینی در مورد مدت زمان ادامه نبرد اجتناب کرده و گفته است که آنچه را که «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد تا زمانی که اهداف آن محقق شود، ادامه خواهد داد.

نیروهای روسیه اخیراً بر استان‌های لوهانسک و دونتسک اوکراین که منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند، تمرکز کرده‌اند، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو از سال 2014 با نیروهای اوکراینی می‌جنگند.

پریگوژین گفت که مزدوران گروه واگنر به نبردهای شدید برای کنترل پایگاه اوکراین در باخموت در منطقه دونتسک ادامه می‌دهند. وی اذعان کرد که نیروهای اوکراینی در حال مقاومت شدید هستند.

razKOu3Uyn3v

در حالی که نیروهای روسی حملات خود را در دونباس پیش می‌برند، مسکو با محروم کردن آنها از آب و گرما در زمستان، به دنبال تضعیف روحیه اوکراینی‌ها است.

روز جمعه، روسیه چهاردهمین دور حملات گسترده را به تأسیسات انرژی و دیگر زیرساخت‌های حیاتی اوکراین آغاز کرد. تاسیسات برق فشار قوی در مناطق شرقی، غربی و جنوبی این کشور آسیب دیدند که منجر به قطع برق در برخی مناطق شد.

شرکت انرژی اوکراین، یوک‌انرگو، روز شنبه گفت که وضعیت "دشوار اما قابل کنترل" است، اما خاطرنشان کرد که جیره‌بندی برق در برخی مناطق ادامه خواهد داشت.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارتش اوکراین، گفت که نیروهای روسیه از اواخر روز پنجشنبه تا ظهر جمعه 71 موشک کروز، 35 موشک اس-300 و هفت پهپاد [ادعایی] شاهد را پرتاب کردند و افزود که پدافند هوایی اوکراین 61 موشک کروز و 5 پهپاد را سرنگون کرده است.

مقامات اوکراینی در اواخر روز جمعه از حملات بیشتری توسط پهپادهای انتحاری خبر دادند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که ارتش 20 پهپاد شاهد را در طول شب سرنگون کرده است.

اواخر روز جمعه، وبلاگ نویسان نظامی روسیه و برخی از رسانه‌های خبری اوکراین ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌دهد یک پهپاد به یک پل راه آهن استراتژیک در منطقه اودسا حمله می‌کند. این ویدئوی مبهن نشان می‌دهد که یک شیء در حال حرکت به سرعت به یک پل در زاتوکا، در حدود 50 کیلومتری جنوب اودسا نزدیک می‌شود و سپس یک انفجار بزرگ اتفاق می‌افتد.

صحت ویدیو تأیید نشده است و ارتش اوکراین درباره این حمله اظهار نظری نکرده است. این پل که در اوایل جنگ نیز هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفت، جزء خط راه آهن رومانی است که یک مجرای کلیدی برای تدارکات تسلیحات غربی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید