درخواست فوری روسیه از ناتو درباره پروژه نورد استریم ۲

کدخبر: ۵۵۴۸۴۳
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ناتو باید نشست اضطراری را برای بررسی یافته های جدیدی در خصوص انفجارهای سپتامبر گذشته در خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ تشکیل دهد.
درخواست فوری روسیه از ناتو درباره پروژه نورد استریم ۲

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام درخواست سخنگوی وزارت خارجه روسیه برای برگزاری نشست اضطراری ناتو برای بررسی انفجارهای خطوط لوله نورد استریم نوشت: زاخاروا در پیامی تلگرامی اظهار داشت حقایقی وجود دارد که بیش از حد کافی هستند: انفجار این خط لوله، وجود انگیزه آن و شواهد ضمنی بدست آمده توسط روزنامه نگاران. بنابراین، نشست اضطراری برای بررسی این وضعیت چه موقع برگزار خواهد شد؟

رئیس‌جمهور آمریکا رسوا شد/ افشای نقش بایدن در انفجار خطوط گازی نورد استریم

واکنش پنتاگون به افشاگری درباره دخالت آمریکا در انفجار نورد استریم

سیمور هرش روزنامه نگار تحقیقی آمریکا که جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۷۰ دریافت کرد به تازگی در وبلاگ خود به نقل از منابع ناشناس نوشت: غواصان نیروی دریایی آمریکا این خطوط لوله را با استفاده از مواد منفجره و به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا منهدم کردند.

کاخ سفید این ادعا را که آمریکا در انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم است «کاملا نادرست و تخیلی» توصیف کرده است. نورد استریم گاز روسیه را به آلمان منتقل می کند.

سوئد و دانمارک که انفجارها در مناطق ویژه اقتصادی آنها رخ داده است، به این نتیجه رسیده اند که خطوط لوله نورد استریم عمدا منفجر شده اند، اما مقامات این دو کشور نگفته اند چه کسی ممکن است مسئول این انفجارها باشد.

آمریکا و ناتو این حادثه را «یک اقدام خرابکارانه» توصیف کرده اند. مسکو، غرب را مسئول انفجارهای غیرقابل توجیه دانسته است اما هیچ یک از طرفین، مدرکی ارائه نکرده اند.

ناتو از پاسخ دادن فوری به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تصریح کرد که آمریکا به طور مستقیم در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم مشارکت داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید