هشدار واشنگتن به شهروندانش/ به این کشور سفر نکنید

کدخبر: ۵۵۵۱۳۵
سفارت آمریکا در مسکو یک توصیه امنیتی برای سفر شهروندان خود به روسیه صادر کرده است.
هشدار واشنگتن به شهروندانش/ به این کشور سفر نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سفارت آمریکا  در مسکو روز سه شنبه با ادعای «پیامدهای غیرقابل پیش بینی» جنگ در اوکراین که به سالگرد یک سالگی نزدیک می‌شود، توصیه امنیتی برای سفر شهروندان خود به روسیه صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه سفارت آمریکا به روسیه ادعا شده است: «به دلیل احتمال آزار و اذیت شهروندان آمریکایی و بازداشت توسط مقامات امنیتی روسیه  و توانایی محدود سفارت برای کمک به شهروندان ایالات متحده، به روسیه سفر نکنید.»

نقشه جنگی جدید روسیه علیه اوکراین /«حمله بزرگ» نزدیک است

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «شهروندان آمریکایی مقیم روسیه باید فورا این کشور را ترک کنند و به دلیل خطر بازداشت‌های غیرقانونی احتیاط بیشتری به خرج دهند.»

در بیانیه مطبوعاتی این سفارتخانه آمده است که روسیه ممکن است از به رسمیت شناختن شهروندان دوتابعیتی آمریکا سرباز زند و از خروج آنها از روسیه جلوگیری کند ویا آنها را به خدمت سربازی اجباری فرا خواند.

ادعای روزنامه دولت درباره پشت پرده کشته شدن ۲ افسر اسرائیل و ارتباط آن با حمله به تاسیسات نظامی اصفهان

در این بیانیه آمده است: «شهروندان آمریکایی باید از تمام اعتراضات سیاسی یا اجتماعی خودداری کنند و از پرسنل امنیتی در این رویدادها عکس نگیرند.»

روسیه تاکنون چند بار به انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی علیه این کشور اعتراض کرده و  به ایالات متحده هشدار داده است.

روابط آمریکا با روسیه از زمان جنگ در اوکراین پرتنش‌تر شده است. پیشتر «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه  گفته بود که مسکو   هیچ روابطی با آمریکا ندارد. بعد از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش علاوه بر وضع تحریم‌های بر روسیه از کی‌یف به شدت حمایت همه جانبه کرده اند، اما در توقف ماشین جنگی روسیه ناکام ماند‌ه‌اند.

پیشتر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای هشدار داده بود که هرگونه اقدام واشنگتن در خصوص اعلام مسکو به عنوان «حامی تروریسم» به قطع رابطه با آمریکا منجر می‌شود 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید