یک رسانه آمریکایی مدعی شد؛

دیدار دیپلمات‌های ارشد آمریکا و چین

کدخبر: ۵۵۵۱۹۹
اقتصادنیوز: بنابر اعلام یک رسانه آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا با رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست چین دیدار خواهد کرد.
دیدار دیپلمات‌های ارشد آمریکا و چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با با "وانگ ایی" رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست چین گفتگو خواهد کرد.

بیانیه ضدایرانی وزارت دفاع انگلیس / ادعای جدید درباره قاچاق سلاح

تارنمای بلومبرگ روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال بررسی دیدار با وانگ یی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ است.

این اولین گفتگوی رو در روی دیپلمات های ارشد دو کشور از زمان سرنگونی اشیاء پرنده بر فراز ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای نخستین بار بصورت علنی اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

یک مقام آمریکایی همان روز اعلام کرد بلینکن سفر آتی خود به چین را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، به تعویق انداخته است چرا که نمی‌خواست با سفر خود واکنش افراطی به وضعیت داشته باشد و همچنین نمی‌خواهد موضوع این بالون بر جلسات او با مقامات چینی مسلط شود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد.

گمانه‌زنی پنتاگون از سطح همکاری ایران و روسیه در سوریه

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا،  آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا 13 بهمن ماه با "وانگ ایی" رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست چین گفتگو و اعلام کرد که در پی مشاهده بالون چین بر فراز آمریکا، سفر برنامه ریزی شده هفته آینده خود را به پکن لغو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، بلینکن به مقام کشور چین اعلام کرده که حضور این بالون بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، اقدامی غیرمسئولانه و نقض آشکار حاکمیت این کشور است.

پس از آن اعلام شد که بالون های دیگری نیز در اسمان آمریکا مشاهده و سرنگون شده اند اما رویت اشیاء ناشناخته پرنده در آمریکا و پنهانکاری دولت این کشور در ارائه اطلاعات درباره آنها نگرانی های امنیتی را برانگیخته است. روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی به تازگی گزارش داد که با وجود گزارش پنتاگون درباره وجود و رویت چنین اشیاء پرنده ای، دولت فدرال برخی پرسش ها درباره آن را بی پاسخ گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید