من، استاد ممتاز دانشگاه تهران، صلاحیت علمی ندارم؟!

کدخبر: ۵۵۵۲۲۵
اقتصادنیوز: استاد دانشگاه تهران به ادعاهای معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران که تمدید نشدن قرارداد برخی اساتید دانشگاه را عدم احراز کیفیت علمی اعلام کرده بودند، واکنش نشان داد.
من، استاد ممتاز دانشگاه تهران، صلاحیت علمی ندارم؟!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، ابراهیم‌بای سلامی نماینده اصلاح طلب پیشین مجلس  نوشت: برحسب ارزیابی‌های علمی و پژوهشی هیات‌های ممیز اعضای هیات علمی پایه، سالیانه اینجانب رتبه ممتاز از سوی دانشگاه تهران اعلام شده‌است. اگر قطع رابطه استخدامی من سیاسی نیست معاون حقوقی وزیر و‌ رئیس محترم دانشگاه تهران به رسانه‌ها توضیح دهند.
گفتنی است که محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره اعلام عدم همکاری دانشگاه با برخی اساتید خود گفته بود: برخی اساتید به تعهدات علمی خود عمل نمی‌کنند و این احتمال وجود دارد که جزو دوره پیمانی باشند و قراردادشان به دلیل اعلام گروه یا دانشکده تمدید نشود.

مساله عدم تمدید قرارداد همواره در دانشگاه وجود داشته و این موضوع یک شائبه سیاسی نیست. اگر یک شخص نتواند شاخص‌های علمی را کسب کند، به تعهدات مربوط به تدوین مقالات و کتب عمل کند، کیفیت لازم از منظر تدریس و مواردی از این دست را نداشته باشد، این مسائل با ماموریت‌ها و مسئولیت‌های دانشگاه سازگار نیست.

همچنین مرتضی فرخی، معاون حقوقی وزارت علوم درباره قطع همکاری با اعضای هیات‌علمی و اساتید از سوی برخی از دانشگاه‌ها اظهار کرد: آماری در ارتباط با اخراج اساتید دانشگاه‌ها پس از «اغتشاشات» اخیر وجود ندارد. اگر مواردی از اخراج اساتید مطرح می‌شود دلیل آن ناتوانی علمی و عدم دریافت‌ پایه‌ها در زمان مقرر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید